محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی از ۶ اسفند ۹۸

داستان محدودیت فروشگاه‌های نرم‌افزاری برای کاربران ایرانی، در نهایت تاسف البته؛ موضوع جدیدی نیست. چه سامسونگ و چه گوگل و حتی اپل در بازه‌های زمانی مختلف درب را به روی کاربران ایرانی بسته اند. امروز یک خبر تلخ دیگر برای کاربران ایرانی داریم و آن محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی از ۶ اسفند ۹۸ است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

فروشگاه نرم افزاری سامسونگ اولین بار برای قوت بخشیدن به سیستم عامل اختصاصی این شرکت با نام بادا (Bada) ارایه شد و آن زمان نامش سامسونگ اپسز (Samsung Apps)‌ بود. اگر کمی در تاریخچه آیکون ها و نمادها حافظه خوبی داشته باشید حتما آیکون زیر را به یاد می آورید:

سامسونگ اپسز

مدت‌ها گذشت و سپس این فضا برای ارایه نرم افزارهای اختصاصی سامسونگ در دنیای اندروید استفاده شد. با گسترش فعالیت سامسونگ و ری‌برندینگ آن ها شاهد تغییر نام این فضا به گلکسی اپسز (Galaxy Apps) تغییر کرد و به ترتیب دو آیکون زیر برای آن در نظر گرفته شد:

حالا اما در نهایت این فروشگاه نرم افزاری به نام گلکسی استور شناخته می شود، فضایی که برای فروش تصاویر زمینه، قالب های گرافیکی یا حتی نرم افزارهای مختلفی استفاده می شود.

حقیقتا بخواهم بگویم، به عنوان یک کاربر نمی توانم اصلا این محیط را مفید بدانم و برای مواردی که در آن فروخته میشد ارزش خاصی قائل باشم اما به هر حال نظر کاربران متفاوت است و خریدهای متفاوتی را می توانستند به ریالی از آن داشته باشند.

محبوب‌ترین بخش گلکسی استور هم برای کاربری دقیقا بخش قالب‌های گرافیکی است و دلیل هم این است که فقط از همینجا می توانید آن ها را بخرید. اگر شما از این دسته کاربران بودید، خبر خوبی برای شما ندارم چون ما شاهد محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی هستیم. اما منظور از این محدود شدن چیست؟

محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی

محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی

محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی

همانطور که در اطلاعیه بالا می بینید، شاهد “اخطار توقف سرویس فروشی فروشگاه گلکسی” هستیم. گفته می شود که:

از تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۰ مصادف با ۶ اسفند ۹۸ فروشگاه گلکسی (یا همان Galaxy Store) دیگر قادر نخواهد بود به مصرف کنندگان در ایران امکان خرید برنامه یا محتوای برنامه ها را بدهد. لطفا توجه کنید که مصرف کنندگان در ایران همچنان قادر خواهند بود که برنامه های مجانی را دانلود کنند. ما از بابت هرگونه مزاحمت ایجاد شده صمیمانه پوزش میطلبیم. از شما سپاسگزاریم.

این اولین مرتبه ای نیست که فروشگاه نرم افزاری سامسونگ به روی ایرانی ها بسته می شود. البته این مرتبه با شدت کمتری این اتفاق رخ می دهد.

من می توانم درک کنم که خیلی از کاربران سامسونگ شاید حتی یکبار هم مسیرشان به گلکسی استور نخورد چون واقعا و حقیقتا (مانند اکثر فروشگاه های نرم افزاری دیگر برندها) سرویس مفیدی نیست مگر مواردی معدود اما موضوع اینجاست که وقتی این برند کره‌ای بیش از ۶۰٪ بازار کشور ما را در اختیار دارد باید خود را موظف به ارایه تمام و کمال خدمات بداند.

محدود شدن خدمات برای کاربران ایرانی از سوی برندهای مختلف موضوعی است که متاسفانه برای ما عادت شده اما مثلا در مقابل گستاخی اپل و محدودیت‌های رنگارنگش برای مصرف کننده و توسعه دهنده ایرانی اما حداقل می توانیم ببینیم که این برند به صورت مستقیم هیچ تلاشی برای تصاحب سهم بازار ما ندارد، نماینده رسمی در کشور ندارد و عملا تعهد مستقیمی ندارد. سامسونگ اما چطور؟!

#سامسونگ فروشگاه نرم افزاری خود با نام #GalaxyStore را برای کاربران ایرانی محدود خواهد کرد.
تاریخ این محدودیت برای خرید آیتم های فروشی، ۶ اسفند ۹۸ خواهد بود.

نظر شما درباره این تصمیم سامسونگ چیست؟ برندی که بیش از ۶۰٪ بازار ایران را در دست داردhttps://t.co/711ZT39uHm

— Toranji (@Toranjiir) ۲۰ دی ۱۳۹۸

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این رفتار سامسونگ در درجه اول چقدر برای شما اهمیت دارد؟ و اینکه چطور باید پاسخ بگیرد؟ شما می توانید در توییتر ترنجی یا در کانال تلگرام ما درباره این موضوع رای بدهید.

نوشته محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی از ۶ اسفند ۹۸ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.