نسخه 5G گلکسی ای ۵۱ شاید ارایه شود

مشخصا سامسونگ در سال ۲۰۲۰ نیاز به حداقل یک میان رده خوب 5G دارد. محبوبترین میان رده آنها احتمالا گلکسی ای ۵۱ باشد شاید شما هم به گلکسی اس ۵۱ 5G فکر کرده باشید. خبر جالب اما این است که نسخه 5G گلکسی ای ۵۱ شاید ارایه شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نسخه 5G گلکسی ای ۵۱

نسخه 5G گلکسی ای ۵۱

سامسونگ گلکسی A50 یکی از پرفروش ترین گوشی های سامسونگ در سال 2019 بود و در همین راستا انتظار می رود نسل جدید آن نیز بتواند به چنین موفقیتی دست پیدا کند. در گذشته نه چندان دور شاهد رونمایی از گوشی گلکسی A51 بودیم. به تازگی گزارشی در اختیار رسانه ها قرار گرفته که خبر از عرضه مدل 5G این گوشی هوشمند در کره جنوبی می دهد.

این دستگاه جدید دارای شماره مدل SM-A516N بوده که حرف N در آخر آن به معنای عرضه یک گوشی 5G در کشور کره جنوبی است. نسخه جهانی این گوشی هوشمند با شماره مدل SM-A515F در اختیار خریداران قرار می گیرد. در گذشته شاهد چنین نامگذاری برای دیگر محصولات این برند کره ای بودیم. برای مثال گلکسی نوت 10 دارای شماره مدل SM-N970F است و نسخه 5G آن با شماره مدل SM-N971N به فروش می رسد.

گلکسی A51 5G با 128 گیگابایت حافظه داخلی از راه می رسد. نسخه استاندارد این دستگاه برای تامین قدرت خود به چیپست اگزینوس 9611 مجهز شده که فاقد مودم 5G است. با توجه به این موضوع، گوشی آینده این برند کره ای باید به چیپست قدرتمندتری مانند اگزینوس 980 مجهز شود و یا مودم اگزینوس 5100 5G به چیپست اگزینوس 9611 اضافه شود.

اگزینوس ۹۸۰ 5G سامسونگ

اگزینوس ۹۸۰ 5G سامسونگ

یک احتمال دیگر استفاده از پردازنده شرکت دیگری است. در گذشته گزارشی به عرضه گوشی های 5G سامسونگ با پردازنده های مدیاتک اشاره کرده بود. با توجه به این موضوع، شاید گوشی جدید این شرکت کره ای به چیپست مدیاتک Dimensity 1000 و یا Dimensity 8000 مجهز شود. انتظار می رود در آینده نزدیک با این دستگاه ملاقات کنیم.

نظر شما چیست؟ آیا بهتر نبود سامسونگ در ابتدای ارایه این دستگاه از احتمال ارایه نسخه 5G آن صحبت می کرد تا کاربران در خرید دقت بیشتری کنند؟

نوشته نسخه 5G گلکسی ای ۵۱ شاید ارایه شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.