عکاسی ۲۵۶ مگاپیکسلی با موبایل در یک شایعه تایید شد
1 min read

عکاسی ۲۵۶ مگاپیکسلی با موبایل در یک شایعه تایید شد

مگاپیکسل شاهد فعلا قابل‌درک‌ترین فاکتور برای خوب بودن یا نبودن دوربین یک موبایل برای اکثر کاربران باشد اما حقیقت این است که سال‌ها می گوییم اینطور نیست. مگاپیکسل یعنی ابعاد تصویر و هر چه بیشتر باشد، آن تصویر بزرگتر است نه لزوما با کیفیت تر. تا کنون دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را روی موبایل دیده ایم اما حالا قرار است که شما بیشتر شگفت زده شوید. عکاسی ۲۵۶ مگاپیکسلی با موبایل در یک شایعه تایید شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

عکاسی ۲۵۶ مگاپیکسلی با موبایل

عکاسی ۲۵۶ مگاپیکسلی با موبایل

پس از رشد رزلوشن دوربین های موبایل از ۱۲ به ۲۵ به ۳۲ به ۴۸ و در نهایت به ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسل حالا شاهد یک اسکرین شات هستیم که به ما می گوید عکاسی ۲۵۶ مگاپیکسلی با موبایل بعید نیست.

البته هنوز هیچ گزارشی از ساخت سنسور ۲۵۶ مگاپیکسلی منتشر نشده؛ ولی از منابع معتبر اسکرین شاتی‌ منتشر شده که رابط کاربری دوربین یک گوشی را در حالت 256MP نشان می‌دهد. اگر وجود سنسور ۲۵۶ مگاپیکسلی در این دستگاه واقعیت داشته باشد، در هفته‌های آتی چیزهای بیشتری از آن خواهیم شنید.

البته این را از یاد نبرید که پیش از این در موبایل های مختلف شاهد حالت های ویژه برای عکاسی با رزلوشن بالاتر به صورت نرم افزاری و ادغام تصاویر درهم بوده ایم. این شاید اسکرین شات چنین حالتی باشد شاید هم نه!

یکی از رقبای بالقوه برای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ را باید سنسور 60 مگاپیکسلی IMX686 سونی بدانیم. این سنسور هم مانند رقیب خود برای ترکیب پیکسل‌ها، از فناوری Quad-Bayer استفاده می‌کند. نتیجه کار، خلق تصاویر 15 مگاپیکسلی واقعی است. انتظار می‌رود این محصول سونی، بزرگ‌نمایی فوق‌العاده‌ای را برای دوربین گوشی‌ها به ارمغان بیاورد و در سال جاری، وارد چندین موبایل رده بالا بشود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که دوربین ۲۵۶ مگاپیکسلی قرار است ارایه شود یا یک حالت نرم افزاری است؟

نوشته عکاسی ۲۵۶ مگاپیکسلی با موبایل در یک شایعه تایید شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.