نمایشگر اوپو فایند ایکس ۲ با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزلوشن +QHD ارایه خواهد شد
1 min read

نمایشگر اوپو فایند ایکس ۲ با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزلوشن +QHD ارایه خواهد شد

با ارایه اوپو فایند، تقریبا همه شوکه شده بودیم. حالا به نظر می رسد که اوپو می خواهد نسل دوم این دستگاه هم بسیار جذاب باشد. طبق شایعات گفته می شود که نمایشگر اوپو فایند ایکس ۲ با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزلوشن +QHD ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نمایشگر اوپو فایند ایکس ۲

ماه گذشته هنگامی که اعلام شد اوپو فایند ایکس ۲ در سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد، Brian Shen اعلام کرد که این تلفن هوشمند نمایشگر بهتری به نسبت نسل قبلی خواهد داشت. البته این موضوع تعجب برانگیز نبود، زیرا تولیدکنندگان این روزها توجه بیش‌تری به بخش صفحه نمایش دارند.

صفحه نمایش اوپو فایند ایکس ۲ از وضوح تصویر QHD پلاس و رفرش‌‌ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. این وضوح در واقع 3168 در 1440 پیکسل خواهد بود.

پنل نمایشگر ساخته سامسونگ و از نوع اولد است که مقداری خمیدگی دارد. منبع خبر اضافه می‌کند که اندازه صفحه نمایش 6.5 اینچی خواهد بود و یک حفره در بخش بالا، سمت چپ برای قرارگیری سنسور دوربین سلفی وجود دارد.

اوپو فایند ایکس ۲ با اسنپدراگون ۸۶۵ و حسگر تصویر سونی تا پایان ۹۸ معرفی خواهد شد

اوپو این امکان را به کاربران خواهد داد که در نمایشگر اوپو فایند ایکس 2 بین وضوح فول اچ‌دی پلاس و QHD پلاس جابه‌جا شوند. هم‌چنین نرخ تازه‌سازی بدون توجه به میزان رزولوشن بین 60 تا 120 هرتز خواهد بود.

مطمئنا این موضوع موجب رنجش طرفداران سامسونگ خواهد شد زیرا سری گلکسی اس 20 تنها با وضوح فول‌ اچ‌دی+ قادر به ارایه نرخ 120 هرتزی است.

اگرچه مطمئنا استفاده از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز در کنار وضوح تصویر QHD پلاس موجب افزایش مصرف باتری می‌شود، با این حال بهتر است به جای حذف آن، استفاده یا عدم استفاده از آن را برعهده کاربر گذاشت.

در قلب اوپو فایند ایکس 2 چیپست اسنپ دارگون 865 می‌تپد که با یک مودم X55 برای پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G همراهی خواهد شد.

نظر شما درباره اوپو فایند ایکس ۲ احتمالی چیست؟ منتظر آن هستید؟

نوشته نمایشگر اوپو فایند ایکس ۲ با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزلوشن +QHD ارایه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.