نشان تجاری UTG سامسونگ ثبت شد: شیشه فوق نازک خم شدنی
1 min read

نشان تجاری UTG سامسونگ ثبت شد: شیشه فوق نازک خم شدنی

در سال ۲۰۱۹ رای اولین بار شاهد عرضه نسل اول گوشی‌های هوشمند تاشو بودیم، اما یکی از ضعف‌های بزرگ این گوشی‌ها صفحه نمایش آسیب‌پذیر آن‌ها در برابر ضربه و اجسام تیز بود. حال به تازگی سامسونگ نشان تجاری جدیدی را با نام UTG به ثبت رساند است که به گفته منابع خبری همان فناوری Ultra Thin Glass یا همان شیشه فوق نازک برای محافظ صفحه نمایش گوشی‌های تاشو است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره نشان تجاری UTG سامسونگ صحبت کنیم.

نشان تجاری UTG سامسونگ

نشان تجاری UTG سامسونگ

گوشی‌های تاشو در سال گذشته توجه‌های بسیاری را به خود جلب کردند، به خصوص گوشی تاشو Razr شرکت موتورولا با استقبال چشم‌گیری مواجه شد، اما متاسفانه به دلیل محدودیت‌های موجود در زمینه فناوری گوشی‌های تاشو، صفحه نمایش این گوشی‌ها به روکش‌های محافظ پلاستیکی مجهز شده بودند که کارایی مناسبی نداشتند و به راحتی آسیب می‌دیدند؛ حتی در ویدئوهای آزمایش مقاومت دیده شده بود که صفحه نمایش گوشی تاشو گلکسی فولد با فشار ناخن کاربر فرو می‌رود.

اخیراً برخی از منابع خبری مدعی شده بودند که سامسونگ برای حل این مشکل قصد دارد تا در صفحه نمایش گوشی تاشو بعدی خود یعنی Galaxy Z Flip از فناوری شیشه فوق نازک UTG استفاده کند. حال به تازگی وب‌سایت LetsGoDigital با انتشار گزارشی اعلام کرده است که وکلای شرکت سامسونگ نشان تجاری جدیدی را در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) برای این شرکت به ثبت رسانده‌اند.

نشان تجاری جدید سامسونگ با نام UTG به ثبت شده است که به اعتقاد کارشناسان حوزه فناوری این نشان مخفف عنوان “Ultra Thin Glass” یا همان فناوری مورد بحث شیشه فوق نازک سامسونگ برای گوشی‌های تاشو است. بدون شک مقاومت شیشه به نسبت پلاستیک در برابر ضربات و خط و خش بیشتر است، البته گفته می‌شود که قطر شیشه‌های UTG سامسونگ تنها 30 میکرون است و ضخامت آن نصف تار موی انسان است.

باید دید که آیا شیشه به این نازکی مقاومت مناسبی در برابر ضربه‌های احتمالی دارد یا مانند محافظ پلاستیکی گلکسی فولد آسیب پذیر است. شرکت معروف Corning که وظیفه تولید شیشه‌های محافظ Gorilla Glass را به عهده دارد، اخیراً اعلام کرده است که در حال کار بروی یک شیشه انعطاف پذیر برای محافظت از صفحه نمایش گوشی‌های تاشو است، البته اتمام این پروژه به گفته تیم Corning بین 12 تا 18 به طول می‌انجامد.

به گفته منابع معتبر و بر اساس تیزرهای تبلیغاتی منتشر شده، سامسونگ قصد دارد تا در رویداد گلکسی آنپکد که در ۲۲ بهمن ماه برگزار می‌شود، از گوشی تاشو Galaxy Z Flip با شیشه UTG رونمایی کند. در نهایت در تاریخ 22 بهمن مشخص خواهد شد که سامسونگ از این فناوری در گوشی تاشو جدید خود استفاده کرده است یا که به دنبال استفاده از این فناوری در محصولات آینده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این شیشه فوق نازک خم شدنی آینده گوشی های تاشو باشد؟

نوشته نشان تجاری UTG سامسونگ ثبت شد: شیشه فوق نازک خم شدنی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.