1 min read

نمایشگر ۱۲۰ هرتز گلکسی نوت ۲۰ می تواند بهتر از نمایشگر گلکسی اس ۲۰ باشد

اگر تاکنون و درباره گلکسی اس ۲۰ شک و شبهه وجود داشت که از نمایشگر ۱۲۰ هرتز استفاده می کند حالا تقریبا قطعی است که گلکسی نوت ۲۰ این نمایشگر را دارد. گفته می شود که حتی نمایشگر ۱۲۰ هرتز گلکسی نوت ۲۰ می تواند بهتر از نمایشگر گلکسی اس ۲۰ باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نمایشگر ۱۲۰ هرتز گلکسی نوت ۲۰

هفته گذشته بود که در ترنجی خواندیم اولین شایعات گلکسی نوت ۲۰ طراحی شبیه به گلکسی اس ۲۰ اولترا را نشان می دهد. یکی از شایعات دست اول درباره گلکسی نوت ۲۰ نیز توسط Ice Universe از منابع نزدیک به سامسونگ منتشر شده است که نشان می‌دهد نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ دارای بالاترین نرخ رفرش خواهد بود.

توییت این افشاگر نیز نکات مبهم زیادی دارد. ما هم‌اکنون می‌دانیم که دستگاه های خانواده گلکسی اس ۲۰ از نمایشگرهایی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره خواهند برد. البته، رزولوشن این تلفن‌ها با نرخ رفرش مذکور به فول اچ‌دی محدود می‌شود.

مدتی پیش هم وان‌ پلاس جزییاتی را درباره فناوری جدید صفحه‌نمایش خود ارایه کرد که توسط آن تولید و استفاده از یک نمایشگر با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و رزولوشن QHD ممکن خواهد بود. البته، Ice Universe قبلا هم اعلام کرده بود که نمایشگر گلکسی نوت 20 با نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن QHD در این تلفن تعبیه خواهد شد. به نظر می‌رسد که سامسونگ نیز به فناوری وان پلاس درباره نمایشگرهای جدید دست یافته است تا بدون کم شدن عمر باتری از این صفحه‌نمایش در تلفن جدید خود بهره بگیرد.

این منبع قابل اعتماد در توییت خود اعلام کرد که سامسونگ از “تنظیم خوب” برای بهره‌گیری از نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن QHD بهره می‌گیرد. اولین تفسیر ما از این عبارت، احتمال استفاده سامسونگ از نرخ رفرش متغیر است که گیمر‌های PC عاشق آن هستند و استقبال خوبی از آن می‌کنند. البته، هنوز در زمینه تلفن‌ همراه قدم‌های جدی را شاهد نبوده‌ایم. هرچند، استثنائاتی هم در این زمینه وجود دارند، مانند آیپد پرو 10.5 اینچی و نسل دوم آیپد پرو 12.9 اینچی که از فناوری نرخ رفرش آداپتیو بهره می‌گیرند که از نظر ماهیت، هنوز هم به تکامل نرسیده‌اند.

نظر شما چیست؟ منتظر گلکسی نوت ۲۰ هستید یا به گلکسی اس ۲۰ اکتفا کرده و آن را می خرید؟

نوشته نمایشگر ۱۲۰ هرتز گلکسی نوت ۲۰ می تواند بهتر از نمایشگر گلکسی اس ۲۰ باشد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.