اهمیت آنالیز اینستاگرام برای رشد کسب و کار

این روزها شبکه‌های اجتماعی به یک عامل مهم برای موفقیت در کسب و کار تبدیل شده‌اند. تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال 2019 در دنیا؛ از جمعیت کل دنیا در سال 1971 بیشتر است.

بنابراین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به مخاطبان بیشتر، آگاهی از برند و در نتیجه فروش بیشتر، اجتناب ناپذیر است.

اینستاگرام با یک میلیارد کاربر، ثابت کرده که یکی از مفیدترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارها است.

استفاده از اینستاگرام یک راه عالی برای ارائه برند شما به مخاطبان است. به خصوص اگر مخاطبان هدف شما جوانان باشند. 90% کاربران اینستاگرام حداکثر 35 سال سن دارند.

دیگر شکی در مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد؛ بلکه باید به روش‌های استفاده از آنها فکر کنیم.

اما در اینجا سوال‌هایی برای صاحبین کسب و کار پیش می‌آید:

چگونه می‌توانم از استراتژی اینستاگرام خود نهایت استفاده را ببرم؟

چگونه می‌توانم از نتایج فعالیت خود در اینستاگرام مطمئن باشم؟

پاسخ‌های زیادی برای این سوال‌ها وجود دارد. اما همه آنها یک پاسخ مشترک دارند: «آنالیز اینستاگرام».

فعالیت در اینستاگرام بدون اندازه‌گیری آمار و ارقام، مانند رفتن در یک جاده تاریک و بدون هدف است. اما اگر به آنالیز اینستاگرام توجه کنید، می‌توانید تعیین کنید که استراتژی بازاریابی شما موفقیت آمیز است یا خیر.

چند معیار با ارزش در اینستاگرام برای رصد و آنالیز وجود دارد. این که کدام معیار را بررسی کنید، کاملا بستگی به استراتژی و هدف بازاریابی شما دارد.

به عنوان مثال اگر هدف شما آگاهی از برند است؛ تمرکز شما باید بر روی تعداد اکانت‌های منحصر به فردی باشد که شما را می‌بینند (Reach). از طرف دیگر اگر به دنبال تولید سرنخ (Lead Generation) هستید؛ بر روی مشارکت مخاطبانتان تمرکز کنید تا بتوانید عملکرد و رفتار آینده آنها را پیش بینی کنید.

حجم اطلاعات آنالیز اینستاگرام بالاست و شاید در نگاه اول شما بترسید و آنالیز اکانت خود را به تعویق ‌بیاندازید.
برای این‌که کمتر احساس سردرگمی کنید، می‌توانید از ابزار آنالیز اینستاگرام استفاده کنید.

نوین هاب

نوین هاب اولین و کامل‌ترین ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی در ایران است. آنالیز اینستاگرام یکی از این امکانات این ابزار کاربردی است.

در بخش آنالیز اینستاگرام شما می‌توانید رشد فالوورهای خود را به صورت نمودار ببینید. همچنین میزان بازدید یا ایمپرشن در بازه‌های زمانی مختلف در قالب نمودار به شما نشان داده خواهد شد.

شما همچنین می‌توانید میزان مشارکت یا اینگیجمنت مخاطبان با اکانت اینستاگرام خود را، به صورت نمودار مشاهده کنید.

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که با استفاده از آنالیز اینستاگرام به دست خواهید آورد؛ ساعت آنلاین بودن فالوورها در بازه‌های زمانی متفاوت است. با دانستن زمان آنلاین بودن فالوورهایتان می‌توانید استراتژی دقیق‌تری برای فعالیت در اینستاگرام تعیین کنید.

برای ساده‌تر شدن کار شما، بهترین زمان انتشار پست در آنالیز اینستاگرام بر اساس ساعات آنلاین بودن فالوورهایتان به شما ارائه می‌شود، و دانستن بهترین زمان انتشار پست به رشد فالوورهای شما نیز کمک خواهد کرد.

تنها راه موفقیت در اینستاگرام، اطلاع از چگونگی عملکرد این پلتفرم و استفاده از امکانات بی‌شمار آن است. برای رصد نحوه فعالیت خود در اینستاگرام؛ سری به سایت نوین هاب بزنید و از آنالیز اینستاگرام خود به طور کامل مطلع شوید.

نوشته اهمیت آنالیز اینستاگرام برای رشد کسب و کار اولین بار در ترنجی پدیدار شد.