حق اختراع اپل برای آیپد تاشو را ببینید
1 min read

حق اختراع اپل برای آیپد تاشو را ببینید

اپل در زمینه دستگاه های تاشو خیلی محتاط عمل کرده و تا کنون هیچ خبری رسمی درباره دستگاه های آنها ارایه نشده است. به نظر می رسد اولین محصول اپل با نمایشگر تاشو مربوط به دسته بندی تبلت ها باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع اپل برای آیپد تاشو را ببینید.

حق اختراع اپل برای آیپد تاشو

حق اختراع اپل برای آیپد تاشو

حق اختراع دستگاه منعطف اپل در «اداره پتنت و اسامی تجاری ایالات متحده» به ثبت رسید. راهکار این کمپانی برای تفکیک دو بخش صفحه نمایش، استفاده از یک لولا با مکانیسمی ویژه بوده است. هنگامی که دستگاه در حالت بازشده قرار دارد، زبانه متحرک لولا کش می‌آید تا فضای خالی بین دو بخش را پر کند. در حالت تاشده نیز دوباره جمع می‌شود. این صاف شدن و جمع شدن در لبه‌های نمایشگر نیز اتفاق می‌افتد.

نخستین نسل از گوشی های منعطف (مانند سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس)، یک چین‌خوردگی روی قسمت تاشو نمایشگر خود دارند. در سوی مقابل، موتورولا ریزر دارای لولایی است که از این چین‌خوردگی جلوگیری می‌کند؛ اما هنگام تاشدن، صدای عجیبی می‌دهد.

به هر حال موبایل‌های انعطاف پذیر در سرآغاز دوران به سر می‌برند و فضای زیادی برای پیشرفت دارند. در سالیان اخیر، اپل هم نسبت به این نوع طراحی، علاقه نشان داده و پتنت‌های زیادی را ثبت کرده است. باید ببینیم سرانجام چه زمانی آیپد یا آیفون منعطف اپل به طور رسمی معرفی و عرضه خواهد شد.

حق اختراع اپل برای آیپد تاشو

حق اختراع اپل برای آیپد تاشو

نظر شما درباره حق اختراع اپل برای آیپد تاشو چیست؟

نوشته حق اختراع اپل برای آیپد تاشو را ببینید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.