گوشی پرچمدار موتورولا با نمایشگر دولبه خمیده و سوراخ نمایشگر دیده شد
1 min read

گوشی پرچمدار موتورولا با نمایشگر دولبه خمیده و سوراخ نمایشگر دیده شد

گفته می شود موتورولا در نمایشگاه MWC 2020 از گوشی‌های 5G مجهز به چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ و اسنپدراگون ۸۶۵ رونمایی خواهد کرد. امروز اما توسعه دهندگان XDA مشخصات دو دستگاه جدید جدید این شرکت را فاش کرده اند. گوشی پرچمدار موتورولا با نمایشگر دولبه خمیده و سوراخ نمایشگر دیده شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت کنیم.

گوشی پرچمدار موتورولا

با استناد به اطلاعات منابع موثق گزارش می‌دهد که ۲ دستگاه 5G موتورولا از نمایشگرهای آبشاری خمیده بهره خواهند برد. با این‌حال ظاهرا میزان انحنای نمایشگر آبشاری در مقایسه با میزان خمیدگی نمایشگر دستگاه های هواوی میت ۳۰ پرو و ویوو نکس ۳ 5G به‌مراتب کمتر است. بر اساس گمانه‌زنی‌های مطرح شده، نمایشگرهای هر 2 گوشی همانند اسمارت‌فون‌های پیکسل ۴، وان‌پلاس ۷ و بسیاری از دستگاه های سال ۲۰۱۹ از رفرش‌ریت ۹۰ هرتزی بهره خواهند برد. این نخستین باری است که موتورولا اقدام به عرضه گوشی‌هایی با نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز می‌کند.

به گفته انجمن XDA، گوشی‌های آینده موتورولا احتمالا تحت عنوان “موتورولا وان ۲۰۲۰” روانه بازار خواهند شد. با این‌‌حال استفاده از این الگوی نام‌گذاری کماکان ۱۰۰ درصد قطعی نیست. اعضای انجمن به جزئیات مربوط به اسامی رمز و برخی مشخصات این دستگاه دست پیدا کرده‌اند. بر اساس اعلام نشریه، مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ دارای اسم رمز Burton است؛ در عین‌حال گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ از اسم رمز Racer 5G بهره می‌گیرد. همچنین تصاویری از این ۲ گوشی با نمایشگرهای خمیده منتشر شده است.

بر اساس گزارشات مخابره شده، هر ۲ گوشی از نمایشگرهای خمیده مشابه با اندازه 6.67 اینچ، رزولوشن 2340×1080 پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کنند. دستگاه Racer 5G مجهز به 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه‌داخلی و تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ خواهد بود. همچنین این دستگاه با یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، باتری 4660 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از اتصال NFC و سیستم‌عامل اندروید ۱۰ روانه بازار می‌شود.

در عین‌حال دستگاه برتر مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ با اسم رمز Burton احتمالا با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم، یک باتری ۵۱۷۰ میلی‌آمپرساعتی و سیستم‌عامل اندروید ۱۰ عرضه خواهد شد. در خصوص سایر مشخصات این دستگاه هیچ‌گونه اطلاعات دیگری در دست نیست. در گوشه فوقانی سمت چپ نمایشگرهای هر ۲ گوشی، حفره‌ای جهت استقرار دوربین سلفی تعبیه شده است. انجمن XDA خاطرنشان می‌کند که این حفره احتمالا در مقایسه با انواع به‌کارگیری شده در دستگاه های پیشین کمپانی نظیر موتورولا وان ویژن به‌مراتب کوچک‌تر است.

دستگاه های موسوم به سری موتورولا وان ۲۰۲۰ احتمالا از برخی قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید بهره خواهند برد. بر اساس گزارش انجمن XDA، کمپانی موتورولا با معرفی گوشی‌های جدید خود از چندین اپلیکیشن جدید شامل Moto Edge Assistant، Moto Gametime و Moto Audio نیز رونمایی خواهد کرد. با توجه به گزارشات منتشر شده، اپلیکیشن Moto Edge Assistant به کاربران امکان می‌دهد تا اعمال مربوط به ضربه زدن روی حواشی خمیده نمایشگر را به‌صورت سفارشی تنظیم نمایند.

اپلیکیشن Moto Gametime به منظور دسترسی سریع کاربران به تنظیمات و سایر ابزارهای موردنیاز گیمینگ، یک نوار ابزار سفارشی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. به گفته انجمن XDA، کاربران برای دسترسی به نوار ابزار می‌توانند بر روی یک دکمه شناور ضربه زده یا انگشت خود را بر روی یکی از لبه‌های جانبی نمایشگر حرکت دهند. این مشخصه به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگام اجرای بازی‌ها به تنظیمات روشنایی نمایشگر و سایر امکانات دسترسی داشته باشند.

نهایتا Moto Audio اپلیکیشنی است که امکان تنظیم خودکار پروفایل‌های صوتی، مطابق با محتوای در حال پخش را فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال این اپلیکیشن می‌تواند به تقویت شفافیت صدا حین برقراری تماس‌ها کمک کند. همچنین این برنامه مجهز به پروفایل‌های صوتی مختلف برای گیمینگ، پخش فیلم، موسیقی و مواردی از این‌دست است.

نظر شما چیست؟ منتظر گوشی های 5G موتورولا هستید؟

نوشته گوشی پرچمدار موتورولا با نمایشگر دولبه خمیده و سوراخ نمایشگر دیده شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.