اکسپریا ۱.۱ فیلم برداری 8K HDR خواهد داشت
1 min read

اکسپریا ۱.۱ فیلم برداری 8K HDR خواهد داشت

در حالی که انتظار می رفت سونی در MWC 2020 از یک پرچمدار و چند میان رده رونمایی کند اما با کنسل شدن حضور این شرکت و در نهایت کنسل شدن کنگره جهانی موبایل حالا شاهدیم که شاید سونی در یک مراسم جداگانه به این کار بپردازد. در جدیدترین شایعات گفته می شود که اکسپریا ۱.۱ فیلم برداری 8K HDR خواهد داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اکسپریا ۱.۱ فیلم برداری 8K HDR

اکسپریا ۱.۱

ما احتمال می‌دهیم که سونی از یک تلفن پرچمدار با نام اکسپریا ۵ پلاس یا اکسپریا ۱.۱ و یک اسمارتفون میان‌رده با نام احتمالی اکسپریا ۹ که از چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ بهره می‌گیرد، رونمایی کند.

در ابتدا باید بگوییم که شایعات مختلف و پراکنده‌ای پیرامون نام و مشخصات فنی تلفن‌های جدید سونی منتشر شده‌اند که ما به عنوان یک رسانه خبری نمی‌توانیم آن‌ها را به صورت مستقل تایید کنیم. در نتیجه، تمامی موارد بیان شده در ادامه مقاله غیرقابل اطمینان هستند.

طبق گفته‌های یکی از منابع داخلی سونی احتمالا پرچمدار اکسپریا ۱.۱ از همان دوربین موجود در نمونه سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس استفاده خواهد کرد. یعنی یک دوربین اصلی با کیفیت 12 مگاپیکسل، یک دوربین 64 مگاپیکسل با زوم ترکیبی، یک سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسل و یک سنسور ToF سه‌بعدی در بدنه اکسپریا ۱.۱ خودنمایی خواهند کرد. هم‌چنین، این منبع ادعا می‌کند که دو یا سه عدد از چهار سنسور موجود در تلفن جدید سونی ساخت شرکت سامسونگ هستند.

از مهم‌ترین قابلیت‌های اکسپریا ۱.۱ نیز می‌توان به ضبط ویدیو‌های 8K HDR اشاره کرد. به یاد داشته باشید که دوربین اسمارتفون‌های گلکسی S20 فقط توانایی ضبط ویدیو‌های 8K را دارند و نمی‌توانند ویدیو‌هایی با استاندارد 8K HDR ضبط کنند. ضبط ویدیو‌های HDR حتی با رزولوشن 4K چیزی نیست که دستگاه های معمولی قادر به انجام آن باشند. همین موضوع باعث می‌شود که شایعه فوق، باورنکردنی باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید فیلم برداری 8K HDR اکسپریا ۱.۱ چقدر جذاب باشد؟ من فکر می کنم خیلی!

نوشته اکسپریا ۱.۱ فیلم برداری 8K HDR خواهد داشت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.