گلکسی ای ۷۰ ای (Galaxy A70e) با دوربین سه گانه ارایه می شود
1 min read

گلکسی ای ۷۰ ای (Galaxy A70e) با دوربین سه گانه ارایه می شود

دیگر فارسی نوشتن نام دستگاه های سامسونگ سخت می شود! گلکسی ای ۷۰ ای یا به عبارت خواندنی‌تر Galaxy A70e جدیدترین گوشی اقتصادی سامسونگ خواهد بود. در حقیقت گلکسی A70e نسخه اقتصادی یک گوشی میان رده است که یک رویکرد جدید از سامسونگ به شمار می رود. گفته می شود گلکسی ای ۷۰ ای (Galaxy A70e) با دوربین سه گانه ارایه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گلکسی ای ۷۰ ای (Galaxy A70e)

گلکسی ای ۷۰ ای

گلکسی A70e مثل مدل‌های قبلی خود یعنی گلکسی A70 و گلکسی A70s مجهز به یک نمایشگر کم حاشیه با ناچ قطره‌ای خواهد بود، اما سامسونگ برای کاهش هزینه‌ها، به جای پنل Infinity-U از یک پنل Infinity-V استفاده خواهد کرد که دارای حاشیه‌های ضخیم‌تر و چانه بزرگ‌تر است.

سایز نمایشگر هم کوچک‌تر شده و ظاهرا از ۶.۷ اینچ به ۶.۱ اینچ رسیده است. ضمن اینکه به جای حسگراثر انگشت داخل نمایشگر، از یک حسگر قدیمی‌تر خازنی روی قاب پشتی استفاده شده است. شخصا با این حسگر اثرانگشت راحت ترم.

سامسونگ این اسکنر را در کنار چیدمان عمودی دوربین در گوشه بالا سمت چپ پشت گوشی جای داده است. ماژول دوربین پشت، شامل سه دوربین می‌شود، اما انتظار می‌رود که رزولوشن آن‌ها به‌خاطر قیمت پایین‌تر دستگاه، کاهش یافته باشد.

جزییات دوربین‌ها متاسفانه هنوز معلوم نیست، اما سامسونگ احتمالا در کنار دوربین اصلی، از یک لنز اولتراواید و یک سنسور عمقی برای عکاسی پرتره استفاده خواهد کرد. گلکسی A70e هم مثل مدل قبلی خود از فریم معمولی آلومینیوم بهره می‌برد اما دکمه‌های ولوم و پاور آن در لبه سمت راست قرار دارند.

سامسونگ با حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری از روی خانواده گلکسی اس ۲۰ باعث شد تا بسیاری از طرفداران شرکت فکر کنند که به آن‌ها خیانت شده است. خوشبختانه، این غول کره‌ای سعی دارد که همه مشتریان گوشی‌های میان‌رده را راضی نگه دارد و تصمیم گرفته است که این جک هدفون را همچنان بر روی گلکسی A70e حفظ کند.

اما به نظر می‌رسد که این گوشی از یک پورت microUSB بر روی خود استفاده خواهد کرد. از آنجاییکه این‌روزها تقریبا اکثر گوشی‌ها، مجهز به درگاه USB-C هستند، این تصمیم شرکت مسلما بسیار ناامیدکننده است. استفاده از پورت microUSB بر روی گلکسی A70e، احتمالا اتحادیه اروپا را هم راضی نخواهد کرد. دلیل آن هم این است که این اتحادیه برای کاهش زباله‌های الکترونیکی قصد دارد که سازندگان را مجبور به استفاده از درگاه USB-C بر روی همه دستگاه‌هایشان بکند؛ اقدامی که حتی می‌تواند پورت لایتنینگ اپل بر روی گوشی‌های آیفون را هم تحت تاثیر قرار بدهد.

گلکسی A70 بعد از آنکه اوایل سال گذشته معرفی شد، بلافاصله تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در سطح بین‌المللی گردید. گلکسی A70s هم در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ عملکرد خوبی داشت. امسال هم انتظار می‌رود که فروش‌های گوشی جدید گلکسی A71 بسیار قابل‌توجه باشد. با وجود همه این‌ها، اما به نظر می‌رسد که گلکسی A70 همچنان بیشترین محبوبیت را در بین مشتریان دارد.

با توجه به سایز کوچک گلکسی A70e، سامسونگ به راحتی می‌تواند این مدل را به عنوان نسخه‌ای از گلکسی A50، گلکسی A40 یا حتی گلکسی A30 بفروشد؛ اما این کار با در نظر گرفتن علاقه بیش‌ از حد مشتریان به گوشی میان‌رده سال گذشته شرکت، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

معرفی گلکسی A70e همچنین می‌تواند این فرصت را برای سامسونگ فراهم آورد تا در آینده، رنج کاملی از مدل‌های برند e را که همه گپ‌های قیمتی را پوشش می‌دهند، ارایه کند. سامسونگ اخیرا گلکسی A10e و گلکسی A20e را معرفی کرده و می‌تواند این مجموعه را با ارایه گوشی‌های گلکسی A30e، گلکسی A40e و گلکسی A50e کامل کند.

سایر اعضای این برند هم می‌توانند گلکسی A60e، گلکسی A80e و گلکسی A90e باشند. با این‌حال، به نظر می‌رسد که سامسونگ با توجه به فروش‌های ناامیدکننده گلکسی S10e، پرچمداری را با پسوند e معرفی نکند.

نظر شما چیست؟ منتظر گلکسی ای ۷۰ ای هستید؟

نوشته گلکسی ای ۷۰ ای (Galaxy A70e) با دوربین سه گانه ارایه می شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.