گلکسی ای ۷۱ 5G با اگزینوس ۹۸۰ ارایه خواهد شد

گلکسی ای ۷۱ و گلکسی اس ۵۱ احتمالا نسخه 5G داشته باشند و هر از چندگاهی شایعات مختلفی درباره آن ها می شنویم. امروز گفته می شود که گلکسی ای ۷۱ 5G با اگزینوس ۹۸۰ ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گلکسی ای ۷۱ 5G

گلکسی ای ۷۱ 5G

همانطور که در گیک بنچ گلکسی A71 5G با مدل SM-A7160 می بینید، چیپست اگزینوس ۹۸۰ را شاهد هستیم. سامسونگ اگزینوس ۹۸۰ 5G سامسونگ به عنوان اولین چیپست دارای مودم 5G داخلی و پشتیبانی از عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی را رسما معرفی کرده و حالا در گلکسی ای ۷۱ 5G آن را به کار خواهد بست.

هنوز درباره دیگر مشخصات Galaxy A71 5G هیچ اطلاعاتی نداریم. اینکه آیا از نظر نمایشگر و دوربین همانند نسخه عادی خواهد بود و فقط چیپست تفاوت دارد یا اینکه در تمام ابعاد متفاوت خواهد شد. عملکرد کلی چیپست اگزینوس ۹۸۰ در بنچمارک گیک‌بنچ قابل توجه است و می تواند یک میان رده قابل احترام را به بازار عرضه دارد. طبق اظهارات یکی از منابع، این شرکت کره ای برای نسخه 5G گوشی گلکسی A71 قیمت مناسبی را در نظر می گیرد. این محصول در رسانه های مختلف با شماره مدل SM-A716B به نمایش درآمده، البته ظاهرا نسخه جهانی آن دارای شماره مدل SM-A7160 بوده و دیر یا زود خبرساز می شود.

نسخه 5G گلکسی ای ۷۱ از چیپست میان رده اگزینوس ۹۸۰ بهره می برد؛ تراشه ای که علاوه بر پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G، قابلیت استفاده از وای فای ۷ را نیز دارد. با این حال سامسونگ اولین شرکتی نیست که از این چیپست در اسمارت فون های خود استفاده می کند. کمپانی ویوو نیز گوشی Vivo X30 را با این پردازنده به زودی روانه بازار چین خواهد کرد.

پردازنده اگزینوس ۹۸۰ بر اساس لیتوگرافی 8 نانومتری ساخته شده و دارای هشت هسته است که دو هسته از نوع Cortex-A77 و شش هسته دیگر از نوع Cortex-A55 هستند. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، این تراشه به مودم 5G داخلی مجهز شده و این موضوع مصرف انرژی را به شدت کاهش می دهد. بنابراین به نظر می رسد که سامسونگ ضمن کاهش قیمت محصولات 5G خود، سایر مشخصات گوشی را در حد قابل قبولی نگه داشته است.

نظر شما چیست؟ منتظر گلکسی A71 5G هستید؟

نوشته گلکسی ای ۷۱ 5G با اگزینوس ۹۸۰ ارایه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.