رفرشریت ۱۲۰ هزتر رزلوشن QHD پلاس گلکسی اس ۲۰ اضافه خواهد شد
1 min read

رفرشریت ۱۲۰ هزتر رزلوشن QHD پلاس گلکسی اس ۲۰ اضافه خواهد شد

خانواده گلکسی اس ۲۰ در نهایت به شایعات پایان دادند و با نمایشگر مجهز به رفرش‌ریت ۱۲۰ هزتر معرفی شدند. البته اینجا یک موضوع دیگر هم وجود دارد و آن این است فقط در رزلوشن FHD+ از این رفرش ریت پشتیبانی می کنند. این موضوع باعث انتقاد کاربران شده بود و حالا سامسونگ در پاسخ به این انتقادات می گوید که رفرشریت ۱۲۰ هزتر رزلوشن QHD پلاس گلکسی اس ۲۰ اضافه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

رفرشریت ۱۲۰ هزتر رزلوشن QHD پلاس گلکسی اس ۲۰

رفرشریت ۱۲۰ هزتر رزلوشن QHD پلاس گلکسی اس ۲۰

سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ هفته پیش به بازار معرفی شد و نشان داد که تقریبا در هر جنبه‌ای، از باتری گرفته تا سرعت حافظه، نسبت به نسل‌های قبلی خود پیشرفت کرده است. اما طرفداران برای یکی از ویژگی‌های این دستگاه بیشتر از بقیه هیجان‌زده بودند و آن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر اعضای این خانواده بود.

با این حال، متاسفانه این قابلیت جدید تحت شرایط خاصی کار می‌کند؛ یعنی برای فعال‌سازی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجبور به استفاده از رزولوشن 1080p هستید و نمی‌توانید آن را در رزولوشن 1440p فعال کنید. این مسئله شاید برای کاربران عادی موضوع مهمی نباشد، اما برای عاشقان سرسخت فناوری‌های نوین محدودیتی آزاردهنده به حساب می‌آید که البته به منظور افزایش عمر باتری و مدیریت بهتر منابع اعمال شده است.

حالا یکی از افشاگران معروف اخبار سامسونگ در چند وقت اخیر که شایعات زیادی را درباره خانواده گلکسی اس ۲۰ منتشر کرده بود، با گزارش تازه‌ای در این باره بازگشته است. مکس واین‌باخ از وب‌سایت XDA Developers می‌گوید سامسونگ در حال بهینه‌سازی نرم‌افزار سری گلکسی اس ۲۰ است تا امکان استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را برای رزولوشن +WQHD ممکن است. او اظهار دارد که اگر همه چیز خوب پیش برود، احتمالا ظرف ۱ تا ۳ ماه آینده این ویژگی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

با این حساب، به نظر می‌رسد که سامسونگ به دقت بازخورد جامعه کاربران خود را در نظر دارد و نسبت به نیازهای آن‌ها واکنش نشان می‌دهند. نکته جالب بعدی این است که محدودیت فعلی سری گلکسی اس ۲۰ به بخش نرم‌افزار آن مربوط است. موضوع برخلاف آن‌چه که عده‌ای تصور می‌کردند به محدودیت‌های سخت‌افزاری ارتباطی ندارد و ظاهرا سخت‌افزارهای این محصولات در هر شرایطی قادر به پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هستند.

نظر شما چیست؟ شما پرچمدارهای سامسونگ را دارید؟ دستگاه خود را روی چه رزلوشنی تنظیم می کنید؟

نوشته رفرشریت ۱۲۰ هزتر رزلوشن QHD پلاس گلکسی اس ۲۰ اضافه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.