ویزای سوئد، جذاب ولی سخترین ویزای شینگن
1 min read

ویزای سوئد، جذاب ولی سخترین ویزای شینگن

یکی از جالب ترین انواع ویزای سوئد، ویزای ازدواج می باشد. به موجب این ویزا، فردی که تبعه سوئد محسوب نمی شود اگر با یک شهروند سوئدی ازدواج کند به موجب این ازدواج می تواند ویزای سوئد و حتی اقامت دائم سوئد را بگیرد. این قانون به نوعی احترام به شعور و فهم مردم سوئد است. به این معنی که اگر شهروندی تشخیص دهد یک فرد خارجی لیاقت و توانایی همسری او را دارد، مسلما لیاقت شهروندی کشور سوئد را نیز داراست.

ویزای سوئد

علت محبوبیت ویزای سوئد چیست ؟سوئد همواره به عنوان یکی از جذاب ترین و بهترین کشورهای اروپا و جهان شناخته می شود و همیشه نوع زندگی و راحتی و آرامش در این کشور زبانزد همگان بوده است. از این رو وقتی کشوری این چنین ویژگی هایی داشته باشد و بتواند راحتی و آرامش را به شهروندان خود هدیه کند، متقاضیان بسیاری دوست دارند سراغ آن بروند و در آن کشور زندگی کنند. از این رو به ناچار این کشور کمی در موارد ویزا و اقامت سختگیرانه عمل می کند. بنابراین می توان گفت که این ویزا یکی از سخت ترین ویزای ممکن در اروپاست. در ادامه قصد داریم انواع مختلف ویزا را بررسی و معرفی کنیم. اما یک نکته جالب در مورد ویزای سوئد اینجاست که هزینه اقدام و دریافت این ویزا از طرف سفارت سوئد برای چند گروه خاص رایگان می شود. این گروه عبارتند از: دانشجویان در هر مقطع، کودکان زیر 6 سال ، محققان و نمایندگان سازمان های غیر دولتی شناخته شده. همانطور که مشخص است سوئد برای گروه محققان و دانشجویان احترامی خاص قائل است و ظاهرا این می تواند مشخص کننده این باشد که این کشور نسبت به اعطای ویزای سوئد به دانشجویان در هر مقطعی کمی با ملاطفت بیشتر رفتار کنند و نسبت به سایر انواع ویزای سوئد راحت تر آن را صادر می کند.

انواع ویزای سوئد

بجز ویزای سوئد از نوع تحصیلی چند نوع ویزای دیگر نیز وجود دارد از جمله ویزاهای زیر:

ویزای توریستی: از آن جایی که سوئد عضو حوزه شینگن محسوب می شود، این نوع از ویزا به نوعی همان قوانین و شرایط اصلی ویزای شینگن نوع C را دارد. بنابراین دارنده این ویزا می تواند به مدت 90 روز هر شش ماه یک بار در خاک کشور سوئد اقامت داشته باشد و در این مدت بدون نیاز به ویزای کشور دیگر می تواند در حوزه شینگن گشت و گذار داشته باشد.

ویزای شهروندی: یکی از سخت ترین نوع ویزاهای ممکن در دنیا، ویزای شهروندی سوئد می باشد. فرد متقاضی بعد از این که توانست تمام شرایط و ضوابط مختلف را پاس کند، باید به مدت طولانی در سوئد اقامت داشته باشد تا بتواند در نهایت مجوز اقامت دائم را کسب کند.

ویزای سوئد از نوع ازدواج

یکی از جالب ترین انواع ویزای سوئد بعد از ویزای شینگن ، ویزای ازدواج می باشد. به موجب این ویزا، فردی که تبعه سوئد محسوب نمی شود اگر با یک شهروند سوئدی ازدواج کند به موجب این ازدواج می تواند ویزا و حتی اقامت دائم سوئد را بگیرد. این قانون به نوعی احترام به شعور و فهم مردم سوئد است. به این معنی که اگر شهروندی تشخیص دهد یک فرد خارجی لیاقت و توانایی همسری او را دارد، مسلما لیاقت شهروندی کشور سوئد را نیز داراست. این گونه موارد و اینگونه احترام هاست که باعث می شود شهروندان سوئد یکی از شادترین و آرام ترین مردم جهان باشند.

ویزای کار: یکی دیگر از مهمترین ویزاهای سوئد، ویزای کار محسوب می شود. به موجب این ویزا، فرد می تواند به طور آزاد در کشور سوئد مشغول به کار یا تجارت شود. البته توجه داشته باشید آن چیزی که باعث می شود درخواست شما برای این ویزا تایید یا رد شود این است که سفارت و کارگزار صدور ویزای شما اطمینان حاصل کند شما به عنوان سارق شغل جوانان سوئدی عمل نخواهید کرد و بیشتر یک سرمایه گذار خواهید بود.

ویزای ترانزیت: این ویزا نیز از جمله ویزاهای عمومی حوزه شینگن محسوب می شود. به موجب این ویزا، فرد تنها قادر خواهد بود در محدوده فرودگاه حضور داشته باشد که تنها به منظور تعویض هواپیما می باشد.

بجز این ویزاها، ویزای پزشکی و ویزای کودکان زیر سن قانونی و چند مورد دیگر نیز در دسته ویزای سوئد قرار می گیرد که در اینجا فرصت بررسی آن نیست.

اما همانطور که گفتیم ویزای سوئد یکی از سختگیرانه ترین نوع ویزاها محسوب می شود. از این رو درصد ریجکتی بالایی دارد. علت ریچکتی اصولا بر مبنا این است که سفارت از بازگشت شما به کشور اطمینان ندارد. بجز این موارد مختلفی چون دادن اطلاعات غلط و نادرست، نداشتن هدف دقیق و مشخص و قانع کننده، اشکال در بیمه مسافرتی و چند مورد دیگر. هنگامی که ریجکت اتفاق بیفتد شما باید به مدت 6 ماه صبر کنید. بعد از گذشت این مدت می توانید با در دست داشتن مدارک و اصلاح مدارک، به سفارت مراجعه کرده و همان مراحل را دوباره از ابتدا طی کنید.

وقت سفارت سوئد

این کشور نیز مانند بسیاری از کشورهای حوزه شینگن برای صدور ویزای شینگن نیاز به اخذ وقت سفارت داد. اخذ وقت سفارت سوئد به صورت آنلاین و توریستی می باشد . برای اخذ وقت سفارت سوئد باید کارت پرداخت اینترنتی بین المللی داشته باشید. زیرا هزینه ویزای شینگن سوئد به صورت اینترنتی به مبلغ 80 یورو پرداخت می شود. اگر قادر به انجام این کار نیستید میتوانید برای انجام صفر تا صد این خدمات با ویزاگردی با شماره های 8-02122360894 در تماس باشید تا متخصصیان ویزاگردی در کمترین زمان و با نازلترین هزینه این کار را برای شما انجام دهند.

نوشته ویزای سوئد، جذاب ولی سخترین ویزای شینگن اولین بار در ترنجی پدیدار شد.