راهنمای خرید موبایل هوشمند  

یکی از دشوارترین و مهم ترین خرید های لوازم دیجیتالی، خرید موبایل است زیرا شما هر روز با آن سرو کار دارید و زمان زیادی را با آن صرف می‌کنید. بنابراین انتخاب درستی باید داشته باشید. قبل از خرید تلفن هوشمند ، انجام تحقیقات بسیار مهم است تا بهترین گزینه برای شما پیدا شود. با توجه به تحول فناوری و وراد شدن امکانات بسیار زیاد باید آگاهی بالا داشته باشیم.

خرید موبایل مناسب جای دوربین شما را خواهد گرفت باعث سرگرم شدن شما ‌می‌شود و حتی می‌تواند وسیله کار شما باشد اما یافتن موبایلی که تمام ویژگی ها را داشته باشد کمی دشوار است. با افزایش قیمت ها و مدل های متفاوت، مهم است که پول خود را صرف مدل کنید که برای شما ماندگار باشد. برای خرید موبایل باید تمام عوامل مثل سیستم عامل، برند مناسب، اندازه صفحه نمایش ، دوربین ، پردازنده و قیمت را در نظر بگیرید.
ما یک راهنمای سریع در مورد چگونگی انتخاب موبایل مناسب برای شما داریم. نکته دیگر بودجه شما می‌باشد اگر بودجه زیادی در اختیار ندارید یا نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، می‌توانید به خرید گوشی دست دوم ارزان نیز فکر کنید. و می‌توانید با ورود به سایت شیپور از قیمت گوشی دست دوم اطلاع پیدا کنید.

گام اول: نیاز های خود از یک موبایل را بنویسید

هنگام خرید یک تلفن همراه هوشمند موارد مختلفی وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید؛ آیا شما به یک صفحه نمایش بزرگ نیاز دارید؟ آیا اندازه گوشی برای شما مهم است (با یک دست استفاده کنید یا دو دست)؟ ماندگاری باتری برای شما مهم است؟ به چه مقدار فضای ذخیره احتیاج دارید؟ آیا یک موبایل دوسیم کارته لازم دارید؟ و بسیاری از سوالات دیگر که شما می‌توانید با تهیه یک لیست از مهم ترین ویژگی ها و استفاده از آن برای مقایسه موبایل ها با یکدیگر استفاده کنید.

گام دوم : یک سیستم عامل مناسب انتخاب کنید

در حال حاضر فقط دو سیستم عامل وجود دارد (آی اٌ اس) و (اندروید) تا سال 2017 ویندوز فون نیز وجود داشت اما به دلیل عدم استقبال از این سیستم عامل مایکروسافت در سال 2017 اعلام کرد به دلیل عدم نفوذ در بازار دیگر این سیستم عامل به روز نمی‌شود.

اما تفاوت دو سیستم عامل موجود در بازار چیست؟

هر دو به راحتی قابل استفاده هستند و طیف گسترده ای از برنامه ها و بازی ها را پشتیبانی می‌کنند و در صورتی که بخواهید در هر زمان موبایل خود را تعویض کنید و سیستم عامل خود را تغییر دهید این امکان برای شما وجود دارد. به علاوه اینکه اندروید یک سیستم عامل باز است و شما می‌توانید سفارشی سازی های بیشتری در اختیار داشته باشید.

در سیستم عامل اندروید تنوع مدل دستگاه ها زیاد و طیف بزرگی از قیمت نیز هست و شما انتخاب های زیادی می‌توانید داشته باشید و اگر شما از امکانات گوگل زیاد استفاده می‌کنید اندروید برای شما مناسب تر است.

اگرچه برای اپل هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید اما یکنواخت تر ، امن تر ، تجربه و کیفیت برنامه های اپ استور کمی بهتر است. اگر شما از آیپد یا مک بوک استفاده می‌کنید احتمالا یک موبایل با برند اپل برای شما می‌تواند بهتر باشد.

گام سوم: انتخاب صفحه نمایش

شما قرار است که ساعت های زیادی را به نمایشگر موبایل خود نگاه کنید بنابراین باید مطمئن باشید که صفحه نمایشی که انخاب می‌کنید کیفیت و وضوح مناسبی داشته باشد. به میزان روشنایی ، کیفیت رنگ و زاویه دید گوشی هوشمند توجه زیادی داشته باشید و اطمینان حاضل کنید که دارای صفحه ای است که به اندازه کافی روشن باشد تا بتوانید آن را در نور مستقیم خورشید در خارج از خانه بخوانید. برای وضوح یک تلفن ، حداقل Full HD (1920 1080)کیفیت که ما پیشنهاد می‌کنیم.

گام چهارم: انتخاب باتری مناسب

برای انتخاب باتری مناسب به عدد ظرفیت باتری توجه کنید اما ظرفیت باتری تحت تاثیر اندازه صفحه نمایش ، وضوح تصویر و نرم افزار های مورد استفاده نیز هست. بنابراین توجه داشته باشید که حداقل ظرفیت پیشنهادی ما 3000 میلی آمپر در ساعت است.

گام پنجم: دوربین خوب

عملکرد یک دوربین خوب بستگی به تعداد مگاپیکسل های آن دارد اما فقط این نیست و باید به کیفیت تصویر ، دیافراگم و سرعت آن نیز توجه کنید درحال حاضر اکثر موبایل های موجود در بازار حداقل 12 مگاپیکسل هستند.

گام ششم: چک کردن مشخصات فنی (پردازنده – رم – شبکه های ارتباطی)

پردازنده، رم و غیره را چک کنید تا مناسب ترین مدل برای شما باشد بیشتر موبایل های موجود در بازار جدیدترین فناوری را دارند که اگر می خواهید تعداد زیادی برنامه یا بازی نصب کنید ، تماشای فیلم یا چند کار را همزمان انجام دهید، ایده آل است.

گام هفتم: تعیین حافظه مورد نیاز

در حال حاضر گوشی های هوشمند از حافظه داخلی مناسبی برخوردار هستند و حداقل حافظه ای ما به شما پیشنهاد می‌دهیم 32 گیگابایت هست و این مورد نیز به نحوه استفاده شما از موبایل بستگی دارد. اغلب موبایل ها با اضافه کردن کارت اس دی حافظه شان قابل گستشر است و از بابت کم بودن حافظه داخلی نگران نباشید

شما برای خرید گوشی دست دوم نیز می‌توانید از این راهنما استفاده کنید و سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که برای اقدام به فروش گوشی دست دوم بدون درد سر اینکار را انجام دهید.

منبع : https://www.sheypoor.com/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D8%A8%D9%84%D8%AA-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85/%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D8%A8%D9%84%D8%AA

نوشته راهنمای خرید موبایل هوشمند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.