نوکیا اکسپرس موزیک برند از گوربازگشته جدید HMD برای سال ۲۰۲۰ خواهد بود

آن زمان که موبایل ها توسط اپل دوباره اختراع نشده بودند این نوکیا بود که در هر سری خود طراحی ها نویی ارایه می کرد که به ظاهر یک کالبد جدید برای همان روح بی‌روح قدیمی بود. تنوع طراحی این شرکت اما همیشه جذاب بود. سری اکسپرس موزیک از آن دسته موبایل های ساده ای بود که دکمه های سخت افزاری کنترل صدا روی بدنه داشت و طراحی جوان پسندتری را با رنگ‌بندی متنوع ارایه می کرد. حالا به نظر می رسد که نوکیا اکسپرس موزیک برند از گوربازگشته جدید HMD برای سال ۲۰۲۰ خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نوکیا اکسپرس موزیک

نوکیا اکسپرس موزیک ۲۰۲۰

با مشاهده وب‌سایت TENNA می بینیم که تلفن جدید و ساده نوکیا با شماره مدل TA-1212 تاییدیه این سازمان را دریافت کرده است. این تلفن ساده با داشتن حاشیه‌های قرمز‌رنگ خود، ما را به یاد مدل‌های XpressMusic نوکیا می‌اندازد. البته، هیچ دکمه‌ای در طرفین این تلفن وجود ندارد اما مشخصا می توان دید که بلندگوی استریو روی لبه های بالا و پایین دستگاه وجود دارد.

تلفن جدید نوکیا از تمام قابلیت‌های پایه گوشی نوکیا ۱۱۰ بهره می‌گیرد، اما برخلاف مدل‌های Flip و Tough این برند از سیستم عامل KaiOS استفاده نمی‌کند. این گوشی دارای یک پردازنده تک هسته‌ای 0.36 گیگاهرتز و 8 مگابایت رم است. ظرفیت حافظه داخلی این گوشی ساده 16 مگابایت است که می‌توان آن را تا 32 گیگابایت توسط کارت microSD افزایش داد. در نتیجه، می‌توان از این تلفن به عنوان یک MP3 Player معمولی استفاده کرد.

ابعاد صفحه‌نمایش این تلفن نوکیا به ۲.۴ اینچ می‌‌رسد که رزولوشنی معادل 240 در 320 پیکسل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با توجه به باتری کوچک 1200 میلی‌آمپری تلفن ساده نوکیا، ضخامت آن 13.1 میلی‌متر است. وزن این گوشی نیز به 88 گرم می‌رسد که در نوع خود یک تلفن بسیار سبک به شمار می‌رود.

در پشت این گوشی یک دوربین با لنز ۰.۳ مگاپیکسل یا VGA (آه خدا در سال ۲۰۲۰ واقعا؟!) قرار دارد که طبق برگه مشخصات آن در TENNA، امکان فیلمبرداری توسط آن وجود ندارد. به نظر می‌رسد که این تلفن حتی مثل تلفن‌‌های قدیمی S40 توانایی فیلمبرداری QVGA را نیز ندارد. یک فلاش LED هم در کنار دوربین قرار دارد که می‌توان از آن به عنوان چراغ قوه نیز استفاده کرد.

شرکت HMD در سال ۲۰۱۹ میلادی نام برند Xpress-On را برای خود به ثبت رساند، اما با توجه به تصاویر تلفن جدید، نمی‌توانیم با اطمینان کامل بگوییم که دستگاه فوق از پنل‌های قابل تعویض توسط کاربر بهره خواهد گرفت یا خیر.

نظر شما چیست؟ منتظر گوشی جدید ساده نوکیا هستید؟

نوشته نوکیا اکسپرس موزیک برند از گوربازگشته جدید HMD برای سال ۲۰۲۰ خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.