دسته پلی استیشن ۵ علایم حیاتی کاربر را رصد خواهد کرد

حق اختراع جدید ثبت شده سونی نشان می دهد که دسته پلی استیشن ۵ علایم حیاتی کاربر را رصد خواهد کرد. این ویژگی می تواند مهم و جذاب باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دسته پلی استیشن ۵

دسته پلی استیشن ۵

در حالی که هنوز شرکت سونی و مایکروسافت به طور کامل از کنسول پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس پرده برنداشته اند، اما روزانه خبرهای زیادی در خصوص ویژگی های مختلف این دو دستگاه به گوش می رسد که در تازه ترین این ها و بر اساس اختراع جدید ثبت شده، به نظر می رسد که کنترلر PS5 یا همان دوال شوک ۵ دارای سنسورهایی است که به کمک آن علائم زیستی بازیکن از جمله میزان تعریق و همچنین ضربان قلب را رصد می کند. سپس با دریافت این اطلاعات، کنسول یک سری تغییرات را در مکانیزم های مختلف و گیم پلی بازی ایجاد می کند تا عناوین دقیقا بر اساس روحیه بازیکن اجرا شوند.

وب سایت Respawn First چندی پیش در گزارش تازه خود اعلام کرد که شرکت سونی چند روز پیش پتنت جدیدی در خصوص کنسول نسل بعدی خود به نام «اطلاعات و علائم زیستی برای انتخاب بین یک یا چند گزینه در یک محتوا» به ثبت رسانده که با بررسی دقیق آن، متوجه وجود سنسورهای مختلف در اقصی نقاط کنترلر پلی استیشن 5 شده است. همان طور که اشاره شد، ظاهرا دوال شاک 5 در قسمت های گوناگون به سنسورهای ویژه ای مجهز شده که به طور مداوم میزان تعریق و ضربان قلب بازیکن را دنبال و این اطلاعات را برای تنظیم گیم پلی و تطبیق مکانیزم های بازی با شرایط زیستی بازیکن به کنسول ارسال می کند.

قیمت پلی استیشن ۵ از ۴۵۰ دلار کمتر نخواهد بود

تصویر لو رفته به همراه این پتنت نشان می دهد که سنسورهای سنجش علائم زیستی بیشتر در دسته های کنترلر تعبیه شده است. البته، باید در نظر داشت که ثبت یک اختراع همواره به معنی تایید ویژگی یک محصول جدید نیست و در حالی که برخی از اختراع ها هرگز در مدل نهایی محصول استفاده نمی شوند، ممکن است که کنترلر پلی استیشن 5 به این سنسورهای جالب هم مجهز نشود. با این حال، سونی مدعی است که هنوز به طور کامل از تمام قابلیت های کنسول جدید خود پرده برنداشته و حتی بازیکنان با تعدادی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه آشنا نیستند.

قابلیت بازخورد لمسی یا همان Haptic Touch یکی از ویژگی های کنترلر پلی استیشن ۵ محسوب می شود که از سوی شرکت سونی رسما تایید شده است. به نظر می رسد که ترکیب این قابلیت به همراه سنجش علائم زیستی برای درگیر ساختن هرچه بیشتر بازیکن در دنیای بازی های ویدیویی است که سونی برای تحقق این موضوع دست به کار شده است.

مشکلات سونی در ساخت پلی استیشن ۵

هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد. با این حال، شیوع ویروس کرونا صنعت بازی ها را با مشکلاتی روبه‌‌رو کرده و برخی از گزارش ها نشان می دهد که عرضه این دو دستگاه به خاطر این بیماری و همچنین کمبود قطعات برای تولید سیستم ها به سال آینده میلادی موکول خواهد شد. طبق تعدادی از گمانه زنی ها، ظاهرا پلی استیشن بعدی به خاطر سرعت بالای حافظه SSD و رم بیشتر در برخی موارد از نسل جدید ایکس باکس عملکرد بهتری خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ منتظر پلی استیشن ۵ با دسته جذابش هستید؟

نوشته دسته پلی استیشن ۵ علایم حیاتی کاربر را رصد خواهد کرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.