نمایشگر Mini-LED به آیپد مینی خواهد آمد

تحلیلگران حوزه فناوری معتقدند که اپل قصد دارد تا در محصولات جدید خود از صفحه نمایش mini-LED استفاده کند. حال به تازگی برخی از منابع خبری معتبر مدعی شده‌اند که نمایشگر Mini-LED به آیپد مینی خواهد آمد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نمایشگر Mini-LED برای آیپد مینی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی تحلیلگر معروف مینگ چی کو، اپل قصد دارد تا 6 محصول در سال 2020 و 2021 با صفحه نمایش mini-LED عرضه کند که عمده این محصولات شامل دستگاه‌های مک و تبلت‌های آیپد می‌شود. مینگ چی کو در گزارش خود پیش‌بینی کرده است که اپل قصد دارد تا نسخه بروزرسانی شده آیپد مینی را به همراه صفحه نمایش mini-LED در سال 2020 به بازار عرضه کند.

در فناوری Mini-LED ابعاد LED ها به کمتر از ۰/۲ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است و در نهایت شاهد کنتراست، روشنایی، میزان تیرگی و در نهایت کیفیت بهتری نسبت به پنل‌های مشابه هستیم. اپل قصد دارد تا از این فناوری در آیپد پرو 12.9 اینچی، آیپد 10.2 اینچی و آیپد مینی 7.9 اینچی استفاده کند. به گفته مینگ چی کو نسخه جدید آیپد مینی اواخر سال 2020 معرفی می‌شود، اما تاریخ دقیقی را برای این موضوع مشخص نکرده است.

به گفته مینگ چی کو، گسترش ویروس COVID-19 یا همان کرونا تاثیری بر روی روند تولید صفحه نمایش‌های Mini-LED نداشته و حتی روند تولید و گسترش این فناوری با پیشرفت‌های چشمگیری مواجه بوده است. مینگ چی کو در این گزارش مدعی شده است که الپ قصد دارد تا برای اولین بار در سال 2020 از نسخه 14.1 اینچی لپ‌تاپ مک‌بوک پرو رونمایی کند.

در سال‌های اخیر شرکت اپل مشغول تکمیل فناوری مربوط به صفحه نمایش‌های Micro-LED بوده است که در آینده به عنوان جایگزین Mini-LED مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروسه ساخت صفحه نمایش‌های Micro-LED از سال 2018 آغاز شده است، اما به گفته اپل این فناوری تا سال 2023 در آیفون‌ها به کار گرفته نخواهد شد و پیش از آن شاهد استفاده از صفحه نمایش Mini-LED در گوشی‌های آیفون خواهیم بود.

نظر شما چیست؟ منتظر آیپد مینی با نمایشگر Mini-LED هستید؟

نوشته نمایشگر Mini-LED به آیپد مینی خواهد آمد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.