آیفون ۱۲ با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و شبکه 5G ارایه خواهد شد
1 min read

آیفون ۱۲ با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و شبکه 5G ارایه خواهد شد

اگر به قول یکی از کاربران ترنجی، “حرکت در خلاف جهت سونی” و سعی‌وخطاهای پرضرر گوگل را در نظر نگیریم، تقریبا دیگر نسل پرچمدارهای پریمیوم ۱۲ مگاپیکسلی منقرض شده است. از تلاش های ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ و شیائومی تا دوربین های ۶۴ یا ۴۸ مگاپیکسلی که امتیازهای خوبی را هم کسب کرده اند، حتی دوربین ۴۰ مگاپیکسلی هواوی که همیشه در DxO خوش درخشیده است. اگر اپل بخواهد آیفون ۱۲ را دوباره با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ارایه کند، خیلی جذاب نیست. البته از یک سو هم ندایی در سر ما می گوید کم‌سابقه است که اپل دوسال پشت سرهم به ارتقا دوربین بپردازد. به هر صورت جدیدترین شایعه درباره جدیدترین محصول اپل می گوید که آیفون ۱۲ با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و شبکه 5G ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون ۱۲ با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی

آیفون ۱۲

خانواده آیفون ۱۲ قرار است مثل همیشه در شهریور ماه معرفی شوند که خب چند ماهی با آن فاصله داریم! اما چند سالی است که شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند بعد از عرضه یک پرچم‌دار، اجازه انتشار یک سری تصاویر و رندرهایی از پرچم‌دار بعدی خود را نیز صادر می‌کنند که باید اسم آن را شایعات (!) گذاشت. نمونه آن را می‌توانیم در پیکسل ۴ و یا گلکسی اس ۲۰ ببینیم که خیلی قبل‌تر از معرفی، از اکثر جزئیات آن‌ها مطلع بودیم!

در مورد گوشی‌های اپل با این وجود که شرکت همه ساله از یک سری پرچم‌دار رونمایی می‌کند، اطلاعات مربوط به آن‌هاتقریبا ۹ ماه زودتر لو می رود! امسال ولی چون زیاد به تغییر طراحی امیدی نیست، تب و تاب ارایه رندرها خوابیده است.

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که هم انتظار داشتیم و هم به آن اشاره شده، دوربین است! آیفون ۱۱ پرو مکس با دوربین سه‌گانه راهی بازار شد که با معرفی آن، برای اولین بار در محصولات اپل دوربین فوق عریض را شاهد بودیم. قابلیتی مشترک و معروف که توسط ال جی با LG G5 ارایه شد اما جدی گرفته نشد تا هواوی، سامسونگ و در نهایت اپل به آن روی آوردند.

کاربران و آن دسته از افرادی که دوربین آیفون‌ ۱۱ و دو مدل پرو آن را مورد بررسی قرار دادند، تحت تاثیر آن قرار گرفته و این محصول حتی مدتی در بین برترین دوربین (گوشی) وب‌سایت معروف Dxomark قرار گرفته بود! از کیفیت بالای دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی آن گرفته تا قابلیت‌هایی چون Deep Fusion و حالت شب که باعث ثبت تصاویری فوق‌العاده زیبا و دلنشین در شب می‌شد.

فروش موبایل های پرچمدار

با وجود پیشرفت های اپل اما با رونمایی از گوشی‌هایی چون گلکسی اس ۲۰ اولترا، شیائومی می ۱۰ پرو، یا مثلا همین امروز اوپو فایند ایکس ۲ و تا چند وقت دیگر هواوی P40، اپل در خطر بزرگی قرار گرفت و اگر بخواهد در آیفون‌ها تغییری اساسی در دوربین پدید نیاورد، به سرنوشت پیکسل ۴ دچار خواهد شد که در حال حاضر نامی از آن به عنوان یک محصول با دوربین قدرتمند برده نمی‌شود!

یکی از افشاگران معروف حوزه فناوری می‌گوید اپل یک محصول اولیه با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی طراحی کرده است. این شرکت می‌تواند در نسخه نهایی آیفون، برنامه‌های خود را برای بکارگیری این دوربین کنسل کند اما قطعا این آزمایشات نشان دهنده این است که اپل می‌خواهد فکری به حال زوم دوربین آیفون‌ها کند! اما اینطور که به نظر می‌رسد، این شرکت نمی‌خواهد از دوربین پریسکوپی جهت رسیدن به بزرگ‌نمایی دلخواه استفاده کند! احتمالا اپل هم می‌خواهد پا جای پای گوگل گذاشته و بیشتر روی قابلیت نرم‌افزاری برش دیجیتالی تصاویر تکیه کند!

حالت شب برای هر سه دوربین

این منبع اطلاعات معتقد است اپل حالت شب را به دوربین تله‌فوتو، حالت فوق عریض و حتی دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو هم خواهد آورد که البته فعلا با یک سری موانع نرم‌افزاری در راستای رسیدن به این هدف مواجه شده.

اپل برای اینکه مطمئن شود اقداماتش به بهترین شکل ممکن عملی خواهد شد، قصد دارد گشودگی دیافراگم دوربین فوق عریض را حدودا ۳۵ درصد افزایش داده و به f/1.6 برساند و این یعنی به طرز شگفت‌انگیزی شاهد افزایش جذب نور توسط این سنسور خواهیم بود!

خبری از افزودن OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) به این لنز نشده اما انتظار داریم اندازه فاصله کانونی در دوربین این گوشی بهتر شود. این یعنی یک حالت ماکرو بهبود یافته را در آیفون ۱۲ پرو شاهد خواهیم بود که اجازه می‌دهد ۲.۲ سانتی‌متر نزدیک‌تر از آنچه که اکنون امکان‌پذیر است، از یک سوژه عکاسی کرد!

آخرین تغییری که گفته می‌شود قرار است در دوربین آیفون ۱۲ پرو صورت گیرد، نسخه‌ای بهبود یافته از HDR است! برخی از منابع خبر از بکارگیری قابلیت جدیدی تحت عنوان Smart XDR را می‌دهند اما احتمالا این نام هنگام عرضه نسخه نهایی آیفون‌ها تغییر خواهد کرد!

آیفون ۱۲ 5G

آیفون 5G اپل

آیفون 5G اپل

طبق گزارشاتی که بارها منتشر شده، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس از شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد. اپراتور ورایزن بسیار مشتاق است تا اپل نسخه‌ای خاص از آیفون پرو را با فریم مشکی، بدنه قرمز و لوگوی مشکی اپل طراحی کند! البته منبع خبر احتمال وقوع چنین اتفاقی را بسیار پایین می‌داند.

یکی از نقاط ضعف‌های بزرگ اینترنت ۵G نه برای اپل بلکه برای همه گوشی‌ها، سریع خالی شدن باتری است که ظاهرا اپل فکر آن جا را هم کرده و قرار است آیفون ۱۲ پرو مکس را با باتری ۴.۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کند! عملکرد باتری ۳۹۶۹ میلی‌آمپر ساعتی آیفون ۱۱ پرو مکس بسیار حیرت‌انگیز بوده و امیدواریم این شرکت در بکارگیری یک باتری با کیفیت با مجموعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بهینه بتواند موفق عمل کند.

ناچ آیفون چه زمانی حذف می شود؟

ناچ بزرگ و نه چندان محبوب آیفون X حدودا سه سالی است که در آیفون‌ها مورد استفاده قرار گرفته و علی‌رغم اعتراضات زیادی که در این رابطه به اپل صورت گرفت، احتمالا امسال چهارمین (و آخرین) سالی خواهد بود که باید این ناچ را تحمل کنیم. اما گفته می‌شود اپل به شدت در حال کار روی یک سری لنز پریسکوپی است تا از این طریق بتواند سنسور تشخیص چهره را در حاشیه کوچک بالای نمایشگر تعبیه کند و این یعنی پایان ناچ! اما بعید به نظر می‌رسد این اتفاق امسال رخ دهد!

یکی دیگر از افراد افشاگر حوزه فناوری مدعی شده اپل در حال کار روی طراحی آیفون ۱۲ پرو در نسخه‌های اولیه است که سنسور تشخیص چهره آن‌ها در حاشیه بالای نمایشگر تعبیه شده باشد. این احتمالا برگرفته از همان خبری است که در مورد بهره‌گیری از سیستم پریسکوپی جزئیاتی را منتشر کرده بود، اما همانطور که گفته شد، احتمالا آیفون‌های معرفی شده در سال ۲۰۲۱ به این قابلیت مجهز خواهند شد.

نظر شما چیست؟ منتظر آیفون ۱۲ هستید؟ فکر می کنید آیفون جذاب باشد؟

نوشته آیفون ۱۲ با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و شبکه 5G ارایه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.