احتمال ابتلا ۴۰ درصد ایرانیان به ویروس کرونا

دکتر مینو محرز، عضو کمیته پیشگیری بیماری های واگیردار وزارت بهداشت ایران گفت: اکنون در مرحله اپیدمی و همه گیری بیماری ناشی از ویروس کرونا در کشور هستیم و این جزو ذات اپیدمی است که حداقل ۴۰ درصد جامعه دچار این ویروس می‌شود تا بعد بیماری فروکش کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره احتمال ابتلا ۴۰ درصد ایرانیان به ویروس کرونا صحبت کنیم.

احتمال ابتلا ۴۰ درصد ایرانیان به ویروس کرونا

وی درباره اوج این بیماری و زمانش توضیح داد:

هنوز به مرحله اوج بیماری نرسیده ایم و همچنان شاهد ابتلای روزافزون به این ویروس هستیم. پیش بینی است که طی دو تا سه هفته آینده همچنان روند صعودی این بیماری را شاهد باشیم و بعد از آن روند نزولی بیماری شروع می شود.

وی با بیان اینکه باید منتظر همه گیری این بیماری بود، اضافه کرد: بیش از 80 درصد افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند دچار بیماری خفیف با علائم خفیف می‌شوند و ممکن است آن قدر علائم بیماری خفیف باشد که خودشان هم متوجه نشوند.

محرز ایران را جزو کشورهایی دانست که بعد از چین با اپیدمی بزرگ ویروس کرونا مواجه شده است و توضیح داد: حتی مشاهده شده که افرادی از ایران به کشورهای دیگر سفر کرده و به این ویروس مبتلا بوده اند که به احتمال زیاد این افراد جزو بیماران خفیف و کم علامت یا حتی بدون علامت بوده اند.

وی از تلاش برای تولید سرم درمان کرونا در ایران خبر داد و اظهار کرد: پروپوزال و طرح تهیه دارو و سرم ایمنی از پلاسمای خون افراد بهبود یافته تهیه شده و محققان سازمان انتقال خون بر روی آن کار می کنند. در ایران نیز مانند کشورهای دیگر این پروژه در حال انجام است و اگر موفقیت آمیز بود، ممکن است در آینده نزدیک این دارو در کشور ما نیز تایید و تولید شود.

این فوق تخصص بیماری های عفونی افزود: اکنون سه دارو برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19 در ایران استفاده می شود که در چین، تایلند و جاهای دیگر هم استفاده شده و جواب داده و شامل داروی مالاریا، داروی آنفلوانزا و داروی ایدز است که همه آنها را در کشور به میزان لازم داریم و در بهبود بیماران جواب داده است.

نظر شما چیست؟ پیشگیری های لازم را انجام می دهید؟

نوشته احتمال ابتلا ۴۰ درصد ایرانیان به ویروس کرونا اولین بار در ترنجی پدیدار شد.