افزایش ۵۰ درصدی مصرف اینترنت در هفته گذشته

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد با توجه به شیوع کرونا در ایران میزان مصرف اینترنت طی هفته گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد که کاهش کیفیت و سرعت را به همراه داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره افزایش ۵۰ درصدی مصرف اینترنت صحبت کنیم.

افزایش ۵۰ درصدی مصرف اینترنت

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص آخرین وضعیت کیفیت و سرعت اینترنت عنوان کرد با توجه به شیوع کرونا و این که بسیاری از افراد برای مقابله با آن خود را در خانه قرنطینه کردند، میزان مصرف اینترنت طی هفته گذشته در اپراتورهای موبایل و ثابت حدود 40 تا 50 درصد افزایش پیدا کرد. وی افزود میانگین مصرف روزانه اینترنت موبایل از 16 هزار ترابایت قبل از شروع تعطیلات کرونا اکنون به 25 هزار ترابایت رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دلایل افزایش مصرف اینترنت به دورکاری، استفاده از اینترنت برای سرگرمی و تماشای آنلاین فیلم در زمان قرنطینه اشاره کرد و گفت بررسی‌ها حاکی از آن است که طی هفته گذشته به طور متوسط روزانه حدود 30 هزار ترابایت اینترنت توسط کاربران مصرف شده است که این آمار تا قبل از تعطیلات حدود 20 هزار ترابایت بوده است.

فلاح جوشقانی در خصوص این که کیفیت اینترنت نارضایتی‌های زیادی را به همراه داشت افزود ما می‌پذیریم که در حال حاضر کیفیت اینترنت در حالت عادی قرار ندارد، اما نسبت به روزهای اول هفته قبل به سطح بهتری رسیده است. وی افزود سرعت اینترنت در حالت عادی برای کاربران اینترنت موبایل حدود 12 مگابیت بر ثانیه است که طی هفته قبل این سرعت به 6 مگابیت کاهش پیدا کرد، اما هم‌اکنون اپراتورها ظرفیت شبکه را ارتقا دادند و این سرعت به 9 مگابیت رسید.

سرعت کاربران اینترنت ثابت نیز به طور متوسط از 8 مگابیت حالت عادی به 4 مگابیت در اوایل هفته گذشته رسید، اما در حال حاضر با تلاش اپراتورها سرعت اینترنت ثابت کاربران به 6 مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است. فلاح جوشقانی تاکید کرد طی هفته گذشته ظرفیت شبکه اینترنت اشباع شده بود و مصرف اینترنت به میزان چشمگیر افزایش پیدا کرد، از این رو اپراتورها تمهیداتی را در نظر گرفتند تا مدیریت مصرف و کیفیت سرویس بهبود پیدا کند.

نظر شما چیست؟ اینترنت شما این کیفیت پیدا کرده است؟

نوشته افزایش ۵۰ درصدی مصرف اینترنت در هفته گذشته اولین بار در ترنجی پدیدار شد.