ردمی نوت ۹ با مدیاتک هلیو جی ۷۰ در بنچمارک گیک بنچ دیده شد
1 min read

ردمی نوت ۹ با مدیاتک هلیو جی ۷۰ در بنچمارک گیک بنچ دیده شد

شاید فکر کنید که شیائومی در زیربرند ردمی فقط با ردمی نوت ۸ تصمیم به استفاده از چیپست میدیاتک گرفته اما حقیقت این است که سابقه همکاری آن ها به خصوص در سری ردمی نوت خیلی قدیمی تر از اینهاست. مثلا ردمی نوت ۳ هم نسخه مدیاتک داشت. به نظر می رسد که ردمی می خواهد امسال نیز همین رویه را پیش بگیرد. پیش از این دیدیم که ردمی نوت ۹ پرو احتمالا با اسنپدراگون ۷۲۰ جی ارایه شود و حالا ردمی نوت ۹ با مدیاتک هلیو جی ۷۰ در بنچمارک گیک بنچ دیده شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره Redmi Note 9 صحبت کنیم.

ردمی نوت ۹ با مدیاتک هلیو جی ۷۰

ردمی نوت ۹ با مدیاتک هلیو جی ۷۰

یک دستگاه جدید ردمی با اسم رمز Xiaomi Merlin در گیک‌بنچ رویت شده است که ما احتمال می‌دهیم مربوط به نسخه معمولی ردمی نوت ۹ باشد. این تلفن از چیپست مدیاتک Helio G70 بهره می‌گیرد. طبیعی است که امتیاز این تراشه نباید بیشتر از مدل پرو باشد. زیرا همانطور که گفته شد، مدل پرو از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند.

البته، چیپست های موجود در هردو مدل تلفن‌های جدید شیائومی دارای دو هسته بزرگ هستند، اما مدل اسنپدراگون (Pro) به جای هسته A75 از Cortex-A76 استفاده می‌کند. در بخش تراشه‌های گرافیکی نیز Adreno 618 عملکرد بهتری (در فاصله بسیار نزدیک) نسبت به Mali-G52 MP2 دارد.

نکته جالب نیز مجهز شدن تلفن‌ ردمی نوت ۹ به یک رم ۶ گیگابایتی است. براساس آخرین شایعات، مدل پرو در دو پیکربندی مختلف حافظه رم و حافظه داخلی (4/64 و 6/128 گیگابایت) به بازار عرضه خواهد شد. در نتیجه، فعلا به غیر از تراشه‌ها، نمی‌توان از تفاوت‌های مدل معمولی و پرو مطلع شد. هرچند، استفاده ردمی نوت ۹ از چنین مقداری برای حافظه رم بعید به نظر می‌رسد.

به علاوه، انتظار می‌رود که ردمی ۹ که مدل پایین ‌رده‌تر است نیز از تراشه Helio G70 بهره گیرد. تراشه اسنپدراگون 720G اخیرا در تلفن ریلمی ۶ پرو و تراشه Helio G70 نیز در تلفن ریلمی C3 مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین، به راحتی می‌توان حدس زد که سری ردمی نوت ۹ با چه تلفن‌هایی رقابت خواهند کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر ردمی نوت ۹ هستید؟

نوشته ردمی نوت ۹ با مدیاتک هلیو جی ۷۰ در بنچمارک گیک بنچ دیده شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.