دوربین World Facing به آیفون ۱۲ خواهد آمد

مدت زیادی است که انتظار حضور دوربین ToF روی آیفون ها را داریم. طی چند ماه گذشته شایعات گسترده‌ای پیرامون به‌کارگیری یک حسگر TOF سه‌بعدی در قسمت پشتی آیفون‌های سال ۲۰۲۰ اپل منتشر شد و اکنون بر اساس اظهارات وبسایت Fast Company به‌نظر می‌رسد که حداقل یکی از مدل‌های پرو آینده آیفون قطعا با چنین مشخصه‌ای روانه بازار خواهد شد. در حقیقت دوربین World Facing به آیفون ۱۲ خواهد آمد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دوربین World Facing

دوربین World Facing

بر اساس گمانه‌زنی‌ها مدل اقتصادی آیفون 12 فاقد حسگرهای سه‌بعدی در پشت دستگاه خواهد بود و این هندست کماکان از پیکره‌بندی دوربین دوگانه استفاده می‌کند. آیفون 12 پرو همانند مدل نسل قبلی مجهز به ماژول دوربین سه‌گانه خواهد بود؛ در حالی‌که آیفون 12 پرو مکس به منظور خلق تجربه خارق‌العاده واقعیت‌افزوده از یک دوربین سه‌بعدی جدید موسوم به جهان‌نما (World facing) بهره خواهد برد. تامین‌کننده فعلی حسگرهای فیس آی‌دی برای پنل جلویی آیفون، Lumentum نام دارد و این کمپانی احتمالا مسئولیت تامین دوربین سه‌بعدی پشتی آیفون‌های آینده را نیز بر عهده خواهد گرفت.

با این‌حال بایستی به‌خاطر داشت که با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در زنجیره تامین به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، اپل می‌تواند از به‌کارگیری این فناوری در آیفون‌های سال جاری صرف‌نظر نماید. در واقع برخی کارشناسان معتقدند که شیوع بیماری جدید، احتمالا روند معمول عرضه محصولات توسط اپل را دچار مشکل خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر آیفون ۱۲ با دوربین World Facing هستید؟

نوشته دوربین World Facing به آیفون ۱۲ خواهد آمد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.