سافاری جذاب در پیلانسبرگ آفریقای جنوبی

به دنیای پرماجرای حیوانات خوش آمدید! جایی که تنها و تنها قانون جنگل حاکم است. “پارک ملی پیلانسبرگ” یکی از جذاب‌ترین سافاری‌های آفریقای جنوبی که زیباترین صحنه‌های طبیعت را پیش‌روی بازدیدکنندگانش قرار می‌دهد. در ادامه مطلب بیشتر با این مکان حیرت‌انگیز آشنا می‌شویم.

آفریقای جنوبی پر است از جاذبه‌های منحصربه‌فرد، شهر ژوهانسبورگ با ساختمان‌ها و مراکز خرید پرزرق‌وبرق، کیپ‌تاون با منظره زیبای کوه تیبل و ساحل فوق‌العاده‌اش، سان‌سیتی با تفریحات مهیج همه وهمه از تفریحات این کشور هستند، اما به طور قطع این سافاری‌های جنگل هستند که تور آفریقای جنوبی را خاص و متفاوت می‌کنند. یکی از معروفترین سافاری‌ها در پارک ملی پیلانسبرگ برگزار می‌شود. محلی خارق‌العاده که استثنایی‌ترین حیوانات حیات‌وحش را در خود دارد. اگر شما هم به حیات‌وحش علاقه دارید و می‌خواهید عظیم‌ترین حیوانات دنیا را در فاصله چند متری خود مشاهده کنید با تور‌های آفریقای جنوبی ستاره ونک همراه شوید. همچنین می‌توانید بلیط ژوهانسبورگ و بلیط کیپ تاون را از طریق وبسایت آنلاین ستاره ونک خریداری کنید.

پارک ملی پیلانسبرگ در کجا قرار دارد؟

پیلانسبرگ مجموعه طبیعی 55 هزار هکتاری ست که در نزدیکی منطقه سان سیتی قرار گرفته است. این محوطه وسیع با داشتن دره‎های سرسبز، زمین‎های ناهموار و تنوع زیست محیطی، شرایطی مناسب را برای زندگی انواع حیوانات بوجود آورده است. البته وجود حیوانات مختلف گذشته از ایجاد فضایی زیبا دردسرساز هم شده چرا که شکارچیان را برای شکار حیوانات و استفاده از پوست و گوشت آن‌ها به پیلانسبرگ کشاند و همین امر باعث شد تا دولت آفریقا در سال 1979 پیلانسبرگ را جز مناطق حفاظت شده اعلام کند. این پروسه 15 سال به طول انجامید ومیلیاردها دلار صرف هزینه‌های بازسازی این فضا شد.

در نهایت تمام این تلاش‌ها به نتیجه رسید و پیلانسبرگ به چهارمین پارک ملی بزرگ آفریقای جنوبی تبدیل شد. در حال حاضر گونه‌های نادر حیوانات و همچنین بیگ فایو معروف آفریقا در آرامش کامل در پیلانسبرگ زندگی می‌کنند و البته میزبان گردشگرانی هستند که به حیات‌وحش عشق می‎ورزند.

در پارک ملی پیلانسبرگ چه می‌گذرد؟

سافاری‌های پیلانسبرگ پر است از لحظه‌های ناب، هیجان‌‌انگیز و البته تکرارنشدنی! بیش از 6000 گونه حیوانی ریز و درشت دراین پارک زندگی می‌کنند و بازگوکننده زندگی واقعی حیوانات و چالش‌های روزانه آن‌ها هستند.

برای دیدن این صحنه‌های هیجان‌انگیز باید کمی سحرخیز باشیم. صبح را با دیدن زرافه‌هایی که خرامان خرامان برای خوردن آب به سمت برکه می‌روند آغاز می‌کنیم. غرق در زیبایی این حیوانات هستیم که ناگهان غرش شیرها خواب را حسابی از سرمان می‌پراند. کمی آن طرف‌تر گله سگ‌های وحشی قرار دارند که مشغول نگه‌داری از توله‌های تازه متولد شده هستند. این‌ها و صدها صحنه ناب دیگر سفری خاطره‌انگیز را برای ما رقم خواهند زد.

پارک ملی پیلانسبرگ بیشتر شهرت خود را مدیون وجود بیگ فایو است. شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و بوفالو 5 حیوان قوی هستند که علاوه بر داشتن جثه بزرگ به سختی شکار می‌شوند و به همین دلیل به بیگ فایو معروف شده‌اند. در سافاری‌های پیلانسبرگ می‌توانید گله‌های عظیم از این موجودات خشن و البته دوست‌داشتنی را ببینید.

البته علاوه بر حیوانات بیش از 300 نوع پرنده رنگارنگ هم در پیلانسبرگ زندگی می‌کنند. برخی از این پرندگان ساکن دائمی پارک و برخی دیگر هم مهاجر هستند.

تورهای پیلانسبرگ

تورهای پیلانسبرگ به دوصورت پیاده‌روی و سافاری با ماشین انجام می‌شود. هر دو کدام از تورها را که انتخاب کنید مسیری جذاب را پیش‌رو خواهید داشت. مدت زمان تور پیاده‌روی حدودا 3 تا 5 ساعت است و سافاری‌های ماشین در دو نوبت صبح و عصر انجام شده و به گردشگران این امکان را می‌دهد تا هم حیواناتی که صبح بیرون می‌آیند و هم حیواناتی را که عصر را برای گشت‌وگزار انتخاب کرده‌اند ببینیم.

در تمامی تورها راهنمایان گردشگری با شما همراه بوده و صد البته برای درامان ماندن از حیوانات وحشی بایستی توصیه‌های آن‌ها را جدی بگیریم. علاوه بر سافاری با ماشین، بالن‌سواری بر فراز پیلانسبرگ از دیگر تفریحات این پارک ملی می‌باشد.

اقامت در پارک ملی پیلانسبرگ

اقامت در جنگل‌های آفریقا بی‌شک یکی از خاص‌ترین تجربه‌های سفر به این کشور است. هتل‌های 5 ستاره در سان سیتی و لانج‌‎های جنگی دو گزینه اقامت در پیلانسبرگ هستند. لانج‌ها در وسط جنگل قرار داشته و با داشتن کلیه امکانات رفاهی اقامتی خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زند. نشستن بر روی بالکن و دیدن حیواناتی که زندگی روزمره خود را می‌گذرانند از جاذبه اقامت در لانج‌های جنگلی هستند.

لازم به یادآوری است که این جنگل فاقد حشره مالاریا بوده و در نتییجه هر نظر بسیار ایمن می‌باشد.

برای رزرو تورهای آفریقای جنوبی با شماره 88880000—021 تماس گرفته یا به صورت حضوری به آژانس هواپیمایی ستاره ونک واقع در میدان ونک، نرسیده به چهارراه جهان کودک، پلاک 53 مراجعه کنید.

نوشته سافاری جذاب در پیلانسبرگ آفریقای جنوبی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.