نکات مهم و کلیدی در رابطه با پرورش پرندگان سود آور

پرورش پرندگان این روزها به عنوان یک شغل درآمدزا در جامعه محسوب می شود. پرورش کبک، بلدرچین تخمگذار و همچنین اردک را می توان با برنامه و در چند مرحله به انجام رساند. در زمان پرورش این پرندگان می بایست به جیره غذایی و زمین پرورش آن ها توجه بسیاری نمود و البته از دارو و همچنین واکسن های مورد نیاز غافل نشد.

پرورش پرندگان پر سود

این روزها پرورش پرندگان از سود مناسب و قابل توجهی برخوردار است و به عنوان یک شغل درآمدزا نیز در جامعه شناخته می شود. در مطلب امروز سعی داریم به پرورش چند پرنده با نام های کبک، بلدرچین تخمگذار و همچنین اردک بپردازیم. اگر به دنبال درآمدزایی هستید و یا علاقه مند به پرورش پرندگان مختلف می باشید توصیه می کنیم این مطلب را دنبال کنید.

با پرورش سه پرنده عنوان شده البته به صورت اصولی می توانید رویاهایتان را محقق کنید. از پرورش کبک شروع خواهیم کرد. این پرنده زیبا که دارای دو گونه وحشی و پرورشی است بیشتر مورد توجه پرورش دهندگان قرار می گیرد. بلدرچین تخمگذار نیز گزینه بعدی است که دارای رشد بالایی است بنابراین پرورش آن پرسود خواهد بود. پرورش اردک نیز کار چندان سختی نخواهد بود اگر اطلاعات کافی در رابطه با شرایط زندگی این پرنده کسب نمایید. در ادامه بیشتر به بررسی پرورش سه پرنده عنوان شده خواهیم پرداخت.

پرورش پرندگانی همچون کبک

در میان پرورش پرندگان پرسود نام کبک نیز به چشم می خورد. برای شروع پرورش این پرنده می بایست هدف خود را مشخص نمایید و براساس برنامه مشخص مسیر را طی کنید. پرورش کبک نیز یک هدف و برنامه محسوب می شود که در ابتدا می بایست به چند موضوع مهم توجه کنید. اولین موضوع هدف شما از پرورش این پرنده چیست. دومین موضوع نحوه پرورش و در آخر نحوه عرضه و فروش آن در بازار پرندگان می باشد. پس از بررسی موارد عنوان شده در سه مرحله شروع به کار خواهید کرد. اولین مرحله پرورش کبک مولد می باشد. کبک تخمگذار که با نام مولد نیز شناخته می شود باعث افزایش گله این پرندگان خواهد شد بنابراین پرورش آن در اولویت برنامه شما قرار خواهد گرفت. بعد از این مرحله به سراغ جوجه یک روزه و تولید آن خواهید رفت. تولید کبک با گوشت مناسب که به نیمچه گوشتی معروف است نیز از دیگر مراحل محسوب می شود.

نکاتی در رابطه با پرورش کبک

  • برای پرورش کبک می بایست زمینی با مساحت 1000 متر در نظر گرفت. این زمین تا حد امکان از اماکن مسکونی و عمومی دور بوده و مخصوصاً فاصله زیادی با مزارع پرورش ماکیان داشته باشد.
  • زمینی را انتخاب کنید که دارای پستی نبوده و تا حد امکان از کارخانجات دور بوده و از طوفان و سیل در امان باشد.
  • توجه به آب در پرورش پرندگانی همچون کبک از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این زمینه به املاح و شوری آب می بایست اهمیت نمود.
  • سالن هایی که پرورش کبک در آن ها انجام می شود می بایست بالاتر از سطح زمین باشند و تا امکان شیب مناسب برای شستشوی سالن می بایست لحاظ شود.
  • توجه به عایق دیوارها برای عدم بروز سرما و گرما در فصول مختلف در سالن ها نیز از اهمیت برخوردار است.
  • برای از بین رفتن میکروب ها توجه به سالن های شرقی و غربی از اهمیت برخوردار است تا نور کافی وارد سالن ها شود.

پرورش بلدرچین تخمگذار

در لیست پرورش پرندگان این مطلب در این بخش، به سراغ پرورش بلدرچین تخمگذار خواهیم رفت. جالب است بدانید بیش از یک دهه در ایران است که پرورش دهندگان به سراغ پرورش بلدرچین رفته اند چرا که دارای سود بالایی است. گوشت این پرنده دارای املاح و ویتامین های مختلفی است و از این رو برای بدن بسیار مفید می باشد. علاوه بر گوشت این پرنده تخم مرغ او نیز دارای ویتامین های بسیاری است از این رو پرورش آن بی سود نخواهد بود.

این پرنده دارای ویژگی های بسیاری است که می توان به تعداد تخم بالای آن اشاره کرد. جیره غذایی این پرنده کم بوده و از این رو پرورش آن به صرفه می باشد. بلدرچین دارای رشد سریع بوده و تعداد تراکم تولید آن بالاست. بلدرچین های تخمگذار از سیستم ایمنی بالایی برخوردارند و در صورت رعایت بهداشت کمتر به بیماری مبتلا می شوند.

نکاتی در رابطه با پرورش بلدرچین تخمگذار

در مطلب قبلی اشاره شد که پرورش بلدرچین تخمگذار داری سود بسیاری است اما برخی افراد به دلایلی در این راه شکست می خورند. دلیل این موضوع عدم توجه به نحوه پرورش، غذا و داروهایی است که در مدت زمان پرورش این پرنده می بایست به آن ها توجه نمود چرا که کوتاهی در این موضوع باعث نابودی گله مولد خواهد شد. برای پرورش پرندگانی همچون بلدرچین تخمگذار می بایست پرنده ای سالم و مناسب را در ابتدا انتخاب نمایید.

پرورش مناسب جوجه برای رسیدن به یک بلدرچین تخمگذار از اهمیت بسیاری برخوردار است و تا حد امکان نباید باعث چاقی بیش از حد این جوجه شد. توجه به سن بلدرچین، رعایت بهداشت و تمامی اصول در سالن های پرورش این پرنده لحاظ شود. توجه به نوردهی در هفته های آخر نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. توجه به جیره غذایی و دارو و واکسن ها نیز در مرحله بعدی قرار دارد. رشد پرنده ها را در نمودار مربوطه هر چند وقت یک بار مورد بررسی قرار دهید. قبل از پرورش بلدرچین توصیه می کنیم هزینه های مربوطه را نیز در نظر بگیرید.

پرورش اردک و نکات مربوط به آن

پس از پرورش کبک و بلدرچین تخمگذار نوبت به پرورش اردک می رسد. پرورش و نگهداری این پرنده نیز دارای سود مناسبی است مخصوصاً اگر از نوع گوشتی باشد. این پرنده را می توان نوعی ماکیان معرفی کرد که دارای گوشتی سرشار از املاح و ویتامین های مختلف می باشد. گرم بودن گوشت اردک باعث می شود که بیشتر بیماری ها با مصرف آن درمان شوند. مقاوم بودن بدن اردک در برابر بیماری ها و حتی نوع آب و هوا باعث شده که در لیست پرورش پرندگان سود آور قرار گیرد. این پرنده از نژادهای مختلفی برخوردار است که نوع پیکنی آن معروف تر می باشد.

پرورش این نژاد به صرفه خواهد بود چرا که تخم گذاری آن به نسبت بالاست. افزایش وزن اردک پکنی در کوتاه مدت البته به صورت ارگانیک نیز از دیگر ویژگی های بارز آن محسوب می شود. برای پرورش اردک نیز می بایست سه مرحله را در نظر بگیرید. تهیه تخم و قرار دادن آن در دستگاه جوجه کشی، نگهداری از جوجه ها به مدت 50 تا 60 روز، پرورش اردک مولد برای رسیدن به مرحله تخمگذاری.

نوشته نکات مهم و کلیدی در رابطه با پرورش پرندگان سود آور اولین بار در ترنجی پدیدار شد.