حسگر تصویر ۱۵۰ مگاپیکسلی نوناسل سامسونگ در راه است
1 min read

حسگر تصویر ۱۵۰ مگاپیکسلی نوناسل سامسونگ در راه است

اگر با شنیدن رزلوشن ۴۸ مگایپسکلی دست و پای‌تان شل می شود و به تازگی به مگاپیکسل ۳ رقمی روی موبایل آشنا شده اید باید بگویم که این اعداد به زودی در ذهن‌تان محو خواهد شد. در حالی که سه ماه پیش در ترجی درباره حسگر تصویر ۱۴۴ مگاپیکسلی سامسونگ خواندیم اما امروز می شنویم که حسگر تصویر ۱۵۰ مگاپیکسلی نوناسل سامسونگ در راه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حسگر تصویر ۱۵۰ مگاپیکسلی نوناسل سامسونگ

حسگر تصویر ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ

هفت ماه پیش سامسونگ از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل خود رونمایی رونمایی کرد و برای اولین بار شاهد استفاده از این سنسور در گوشی‌های Mi CC9 Pro و Mi Mix Alpha شیائومی بودیم. حال برخی از منابع معتبر از ساخت سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی Nonacall توسط سامسونگ خبر می‌دهند.

پس از آزمایش موفق سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل برایت HMX بر روی گوشی‌های شیائومی، سامسونگ تصمیم گرفت تا نسخه اصلاح شده آن را بر روی پرچمدار گلکسی S20 Ultra خود استفاده کند. پس از مدتی شرکت شیائومی از پرچمدار جدید Mi 10 با نسخه اصلاح شده سنسور 108 مگاپیکسلی ایزوسل برایت HMX رونمایی کرد که نتایج شگفت انگیزی را در DXOMark به نمایش گذاشت.

حسگر تصویر ۱۴۴ مگاپیکسلی سامسونگ با فرایند ۱۴ نانومتری ساخته خواهد شد

حال به تازگی شایعه‌هایی منتشر شده است که بر اساس آن شرکت سامسونگ قصد دارد تا در سه ماهه چهارم سال 2020 از قدرتمند ترین سنسور دوربین موبایلی جهان با رزولوشن 150 مگاپیکسل رونمایی کند. این خبر توسط یک افشاگر با نام کاربری Sleepy Kuma در توییتر منتشر شده است.

این کاربر در توئیت منتشر شده مدعی شده است که این سنسور فقط بر روی رده بالا‌ترین پرچمداران سال 2020 استفاده خواهد شد و برای اولین بار در سه ماهه پایانی سال 2020 شاهد استفاده از آن در پرچمدار جدید شیائومی خواهیم بود؛ همچنین این سنسور در سه ماهه ابتدایی سال 2021 بر روی پرچمداران Vivo و Oppo به همراه چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ استفاده خواهد شد.

اسنپدراگون ۸۷۵ یک چیپست ۵ نانومتری خواهد بود

در حال حاضر این شایعه توسط هیچ منبع رسمی تایید نشده است، اما پیش از این شاهد گزارش‌هایی در خصوص سنسور دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی سامسونگ بودیم و این موضوع احتمال ساخت سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی توسط سامسونگ را افزایش می‌دهد. در حال حاضر چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ شرکت کوالکام از سنسورهای ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند و نظر سخت‌افزاری هیچ محدودیتی برای استفاده از این سنسور وجود ندارد. البته این توانایی در تئوری است و در عمل و برای پردازش تصویر ناب در لحظه هنوز چیپست کاملا آماده‌ای در بازار وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ منتظر دوربین های ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ هستید؟

نوشته حسگر تصویر ۱۵۰ مگاپیکسلی نوناسل سامسونگ در راه است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.