کاهش کیفیت ویدیوهای یوتیوب در اروپا برای مدیریت سرعت اینترنت

به نظر می رسد خانه نشین شدن مردم علاوه بر استفاده از اینترنت در جهت سرگرمی، مصارف کاری را نیز افزایش داده و کاهش سرعت اینترنت را شاهد هستیم. به همین منظور کاهش کیفیت ویدیوهای یوتیوب در اروپا برای مدیریت سرعت اینترنت انجام خواهد شد، البته این فقط شامل یوتیوب نیست و سرویس های دیگر نیز مجبور به انجام چنین اقدامی هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کاهش کیفیت ویدیوهای یوتیوب در اروپا

یوتیوب قصد دارد تا همانند نتفلیکس کیفیت پردازش ویدیوهای خود در اروپا را کاهش دهد و با این عمل ثبات و قدرت تقسیم بندی اینترنت در اروپا را حفظ کند.

در بیانیه ای که از سوی این سرویس اینترنتی منتشر شده مسئولین این برنامه اعلام کردند:

ما در حال اجرای تعهدی هستیم که در طی آن نیاز است تا به صورت موقت تمامی ترافیک اینترنتی داخل اروپا را تغییر دهیم. در ادامه این سرویس اینترنتی برنامه ای را در 16 کشور مختلف آغاز کرده تا کاربران بتوانند از حقایق مرتبط با ویروس کرونا در جهان آشنا شوند.

عموم کشور های اروپایی اقداماتی از قبیل قرنطینه کردن شهروندان خود را پیش گرفته اند تا به این صورت سرعت شیوع ویروس کرونا را کاهش دهند. این مسئله باعث می شود که افراد از داخل خانه شغل خود را انجام دهند و کودکان نیز می بایست از خانه درس های خود را دنبال کنند. از همین جهت مسئولین اروپایی از پلتفرم ها و سرویس های اینترنتی درخواست کردند تا کیفیت ویدیو های خود را کاهش دهند و به این وسیله پردازش اینترنت را روان نگه دارند.

گفته می شود که مسئولان مربوطه در اروپا به صورت مستقیم با مدیرعامل شرکت هایی همچون یوتیوب در این باره صحبت کرده اند. روز های گذشته نتفلکس به عنوان اولین پلتفرم استریم ویدیو اقدامات لازم این چنینی را انجام داد و وعده داد تا کیفیت خود را تا 30 روز آینده 25 درصد کاهش دهد تا در سراسر اروپا این تعادل حفظ شود.

در همین حال کشور فرانسه از شرکت دیزنی درخواست کرده تا انتشار نرم افزار دیزنی پلاس را در این کشور به تعویق بیاندازد چرا که ممکن است کودکانی که در خانه ماندند از این سرویس سوءاستفاده کرده و بیش از اندازه به تماشای آن بپردازند.

در انگیلیس اپراتور های ارتباطی اظهار داشتن که طی افزایش تعداد افرادی که از خانه مشغول به کار هستند سرعت و ترافیک اینترنت را تا 60 درصد ارتقا داده اند. قرارداد ایجاد شده خیلی از شرکت های بزرگ را در بر می گیرد و تمامی آن ها موظف هستند تا به این امر عمل کنند. از جمله این شرکت ها می توان به یوتیوب، فیسبوک، توئیتر و مایکروسافت اشاره کرد.

نظر شما چیست؟ به نظر راه حل جالبی است، نه؟

نوشته کاهش کیفیت ویدیوهای یوتیوب در اروپا برای مدیریت سرعت اینترنت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.