سامسونگ گلکسی A51 5G را ببینید

میان‌رده های نیمه اول سال ۲۰۲۰ سامسونگ قرار است که نسخه 5G داشته باشند، البته نه همه آن ها. پس از گلکسی A71 5G حالا نوبت به گلکسی A51 5G است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره نسخه 5G گلکسی A51 صحبت کنیم.

سامسونگ گلکسی A51 5G

سامسونگ گلکسی A51 5G

تصویر منتشر شده از سوی Evleaks نشان می‌دهد که نسخه 5G از گوشی گلکسی A51، نسبت به نسخه عادی خود دارای پنل پشتی متفاوتی است. پیش از این در نسخه 5G از گوشی گلکسی A91، شاهد استفاده از این طرح جدید در پنل پشتی بودیم؛ اما به طور کلی باید بگوییم طبق انتظارات، طراحی صورت گرفته برای نسخه 5G از گوشی گلکسی A51، بسیار شبیه به نسخه عادی آن است.

همچنان در این گوشی شاهد استفاده از نمایشگرهای تمام صفحه با سوراخ نمایشگر هستیم. این بریدگی که در بالا و وسط صفحه نمایش قرار گرفته است دسترسی به دوربین سلفی را ممکن می‌کند. در پنل پشتی نیز همچنان از دوربین اصلی با چیدمان L شکل استفاده شده است. انتظار می‌رود این دوربین همچون قبل به سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز باشد.

بخشی از سایت‌های خبری اعلام کرده‌اند که این نسخه از گوشی‌ گلکسی A51، قرار است با شماره مدل SM-A516N روانه بازار شود. چندی پیش نتایجی از عملکرد یک گوشی در بنچمارک GeekBench منتشر شد که مربوط به همین شماره مدل بود. این بنچمارک نشان می‌داد که این گوشی هوشمند از تراشه اکسینوس 980 بهره می‌برد. این در حالی است که سامسونگ در نسخه عادی از این گوشی از تراشه اکسینوس 9611 استفاده کرده بود. به این ترتیب باید گفت که مهم‌ترین و به احتمال فراوان تنها تغییر رخ داده در ویژگی‌های سخت افزاری این گوشی مربوط به استفاده از این تراشه جدید است.

البته انتظار داریم که این نسخه جدید از گوشی گلکسی A51، از نظر طراحی‌های صورت گرفته برای اجزای داخلی نیز تفاوت‌هایی با نسخه عادی خود داشته باشد؛ چرا که آنتن‌های موردنیاز برای برقراری ارتباط 5G نسبت به فناوری‌های نسل قبل، ابعاد بسیار بزرگ‌تری دارند و پیچیده‌تر نیز هستند. مطمئناً این موضوع سامسونگ را وادار کرده است که طراحی جدیدی برای اجزای داخلی این گوشی در نظر بگیرد.

به منظور جای‌دهی مودم 5G و دیگر اجزای جدید موردنیاز ممکن است حتی ظرفیت باتری این گوشی نیز نسبت به نسخه معمولی خود کاهش پیدا کرده باشد. برای دسترسی به این اطلاعات، فعلاً باید منتظر ماند تا مشخصات سخت افزاری این گوشی به صورت رسمی از سوی سامسونگ منتشر شود.

سامسونگ این روزها به صورت همزمان مشغول کار بر روی نسخه 5G از گوشی گلکسی A71 نیز هست. با توجه به این طراحی صورت گرفته برای گوشی گلکسی A51 5G، انتظار داریم که این نسخه جدید از گوشی گلکسی A71، نیز ظاهری مشابه با نسخه عادی خود داشته باشد.

نظر شما چیست؟ منتظر گلکسی A51 5G هستید؟

نوشته سامسونگ گلکسی A51 5G را ببینید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.