حسگر اثرانگشت اپل واچ روی دکمه چرخانش قرار خواهد گرفت
1 min read

حسگر اثرانگشت اپل واچ روی دکمه چرخانش قرار خواهد گرفت

مدت زیادی است که درباره شایعات استفاده از حسگر اثرانگشت روی ساعت هوشمند اپل می شنویم اما هنوز اطلاعات دقیقی از آن وجود نداشت تا امشب. امشب شنیده می شود که حسگر اثرانگشت اپل واچ روی دکمه چرخانش قرار خواهد گرفت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حسگر اثرانگشت اپل واچ

حسگر اثرانگشت اپل واچ

گفته می شود که اپل سیستم تاچ آیدی یا حسگر اثرانگشت را درون دکمه چرخان اپل واچ بعدی قرار داده است. با این کار کاربران راحت‌تر می‌توانند پرداخت‌های خود را انجام دهند و دیگر نیاز نیست هر بار که ساعت را دستشان می‌کنند پین بزنند. اپل واچ بعدی از استاندارد بهتری برای مقاومت در برابر آب برخوردار است. در حال حاضر، اپل واچ سری ۵ استاندارد IPX7 دارد.

از قابلیت‌هایی که در watchOS 7 اضافه شده می‌توانیم به فرمان Hey Siri، سنجش اکسیژن خون و ردیابی بومی از وضعیت خواب اشاره کنیم که کاربران اپل واچ مدت‌هاست منتظر آن هستند. البته اشاره به این قابلیت‌ها فعلا در حد شایعه است و هیچ‌کس نمی‌داند که این ویژگی‌ها در مدل بعدی اپل واچ اضافه خواهد شد یا نه.

در انتهای این گزارش آمده اپل در حال کار روی نسل هفتم ساعت هوشمند این شرکت است و احتمالا تاچ آیدی را در زیر نمایشگر اپل واچ سری ۷ قرار خواهد داد. با این حال، از آن‌جایی که هنوز زمان زیادی تا عرضه و تولید این محصول باقی مانده فعلا نمی‌توانیم از چیزی مطمئن باشیم.

گزارش مذکور همچنین تمام شایعاتی را که درباره گرد بودن طراحی اپل واچ وجود دارد رد کرده است. نقشه‌های کوپرتینویی‌ها دائما در حال تغییر است، بنابراین به سختی می‌توان تعیین کرد که کدام شایعه درست و کدام یک نادرست است. علاوه بر این، گفته شده که نسل دوم اپل واچ احتمالا آپدیت watchOS 7 را دریافت نخواهد کرد.

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل قرار است به صورت آنلاین در ماه ژوئن برگزار شود هرچند هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است. نظر شما چیست؟ منتظر اپل واچ با حسگر اثرانگشت هستید؟ فکر می کنید این یک سرنخ برای آیفون بعدی هم باشد؟ مثلا حسگر اثرانگشت روی لبه دستگاه یا خیر؟

نوشته حسگر اثرانگشت اپل واچ روی دکمه چرخانش قرار خواهد گرفت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.