خانواده G پرچمدار موبایل های ال جی به پایان خود رسیده است؟

ال جی آغاز بسیار قوی با خانواده پرچمدار موبایل های هوشمند اندرویدی ال جی G داشت. این دستگاه ها حداقل تا ال جی G6 مورد توجه ویژه طرفداران بودند اما پس از آن نه تنها چینی ها خیلی قوی عمل کردند بلکه این ال جی بود که هر روز عادی‌تر و خارج از ترند‌تر عمل می کرد. در حالی که منتظر LG G9 هستیم اما به نظر می رسد که خانواده G پرچمدار موبایل های ال جی به پایان خود رسیده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

خانواده G پرچمدار موبایل های ال جی

هنگامی که برای نخستین بار رندرهای منتسب به ال جی جی ۹ تینکیو توسط Onleaks منتشر شد، یکی از مقامات کمپانی کره‌ای به تندی اعتبار آن تصاویر را زیر سوال برد.

سال گذشته، ال جی جی ۸ و وی ۵۰ تینکیو همزمان معرفی شده بودند؛ ولی امسال با وجود عرضه ال جی وی 60، هنوز خبری از مدل G9 نیست. البته این را هم درنظر داشته باشید که G8X ThinQ کمتر از شش ماه قبل عرضه شده بود و برای رونمایی از مدل جدید، خیلی دیر نشده است.
اما بنابر گزارش رسانه‌های کره‌ای، ال جی اخیرا در جلسه‌ای که با اپراتورهای داخلی داشت، از تصمیم خود مبنی بر توقف تولید گوشی‌های سری G خبر داد. البته دقیقا مشخص نیست که آیا این تصمیم، شامل G9 ThinQ هم می‌شود یا پس از عرضه آن عملی خواهد شد.

هم‌اکنون کمپانی کره‌ای تمرکز خود را به ساخت پرچمداران اقتصادی 5G معطوف کرده است. حتی قصد دارد تا پیش از نیمه دوم سال جاری، یک محصول را از این دسته با نامی که هنوز فاش نشده، عرضه کند. اینکه جایگزین احتمالی گوشی ال جی جی ۹ تینکیو چه شکل و شمایلی خواهد داشت، بر ما پوشیده است؛ ولی ظاهرا ال جی نمی‌خواهد از Dual Screen دل بکند و دستگاه جدید هم از وجود نمایشگر جانبی بهره خواهد برد

نمایشگر بزرگ 6.7 یا 6.9 اینچی، باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی و وجود چهار دوربین با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار رسانه‌های کره‌ای هستند. البته پایین نگه داشتن قیمت، استفاده از تراشه‌ای غیر از اسنپدراگون ۸۶۵ را می‌طلبد. چه بسا این موبایل بینام ال جی با تجهیز به تراشه اسنپدراگون 765G کوالکام، به رقیب مستقیم گوگل پیکسل 5 یا نوکیا 8.3 تبدیل شود.

البته این گوشی 5G نوکیا با قیمت بسیار رقابتی خود (559 یورو)، کار را برای هر حریفی سخت کرده؛ به ویژه چون صحبت از قیمتی نزدیک به یک میلیون وون برای محصول LG است که با 800 دلار برابری می‌کند

شایعه دیگری هم مطرح شده که از احیای سری “شکلات” ال جی حکایت دارد. اگر به یاد داشته باشید، گوشی کشویی VX8500 Chocolate با عرضه در سال 2006 حضور موفقی در بازار داشت. البته آن نوع طراحی، امروزه منسوخ شده است و باید دید LG با چه ایده‌های جدیدی می‌خواهد این سری را احیا کند.

نظر شما چیست؟ منتظر ال جی جی ۹ بودید؟

نوشته خانواده G پرچمدار موبایل های ال جی به پایان خود رسیده است؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.