شیائومی می نوت ۱۰ لایت در راه است
1 min read

شیائومی می نوت ۱۰ لایت در راه است

پس از این که دو روز پیش شیائومی می ۱۰ لایت 5G با اسنپدراگون ۷۶۵ جی رسما معرفی شد، حالا نوبت به یک لایت دیگر است. شایعات می گویند که شیائومی می نوت ۱۰ لایت در راه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره شیائومی Mi Note 10 Lite صحبت کنیم.

شیائومی می نوت ۱۰ لایت

در گزارش های جدید مشخصات اولیه شیائومی می نوت ۱۰ لایت منتشر شده است. اواخر سال ۲۰۱۹ گوشی شیائومی می نوت ۱۰ به عنوان یک گوشی میان رده دوربین محور راهی بازار شد. در واقع این گوشی و نسخه پرو آن به عنوان اولین گوشی‌هایی بودند که از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کردند. نسخه ای از این گوشی در حال حاضر در لیست بهترین گوشی‌های موبایل در DXOMark در رتبه ۶ قرار دارد.

خبرهایی از این گوشی از هفته گذشته منتشر شده و اکنون نیز در طی نقل قولی در تویتتر نیز نام Mi Note 10 Lite برای آن هم تأیید شده است. در خبر منتشر شده، به شماره مدل M2002F4LG برای آن اشاره شده است. در رابطه با مشخصاتی که تاکنون در مورد آن منتشر شده نیز خاطر نشان می شود که نسخه لایت نیز دقیقاً همانند شیائومی می نوت ۱۰ از نمایشگر ۶.۴۷ اینچی استفاده خواهد کرد اما نوع نمایشگر آن هنوز مشخص نیست ( AMOLED یا LCD). همچنین هنوز مشخص نیست که این نمایشگر از نوع ناچ قطره‌طر خواهد بود یا اینکه شیائومی از طراحی سوراخ نمایشگر بهره خواهد برد.

شیائومی می نوت ۱۰ لایت

مهمترین تفاوت می نوت ۱۰ لایت با نسخه اصلی این است که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تعویض خواهد شد. دوربین آن در کل پنجگانه خواهد بود که در بردارنده دو دوربین ۸ مگاپیکسلی، دوربین ۵ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی‌ها هم تغییراتی خواهند داشت. برای مثال دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی می نوت ۱۰ با یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی جایگزین خواهد شد.

در مورد پردازنده Mi note 10 lite هم خاطر نشان می‌شود که از چیپست اسنپدراگون ۷۳۰ بهره خواهد برد اما هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون مقدار رم و نسخه فست شارژ آن منتشر نشده است گرچه احتمالاً این گوشی در دو نسخه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این گوشی از یک باتری با ظرفیت ۵۲۶۰ میلی‌آمپری و شارژ سریع نسخه ۳۰ وات بهره خواهد برد از نظر نرم‌افزاری نیز همانند همتاهای خود با اندروید ۱۰ اجرا خواهد شد.

نظر شما چیست؟ منتظر نسخه لایت میان رده با دوربین با کیفیت شیائومی هستید؟

نوشته شیائومی می نوت ۱۰ لایت در راه است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.