اولین گوشی با دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی ساخت شیائومی خواهد بود؟
1 min read

اولین گوشی با دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی ساخت شیائومی خواهد بود؟

سه ماه پیش در ترنجی خواندیم که حسگر تصویر ۱۴۴ مگاپیکسلی سامسونگ با فرایند ۱۴ نانومتری ساخته خواهد شد. سامسونگ حسگر ۱۰۸ مگاپیسکلی خود را برای اولین بار خودش استفاده نکرد. به نظر می رسد اگر با همین الگو پیش برویم، اولین گوشی با دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی ساخت شیائومی خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا جدیدترین خبر درباره شایعات سوپرمگاپیکسلی را بشنویم.

دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی

دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی

سال گذشته بود که ردمی به عنوان اولین محصول خود با یک سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی رونمایی کرد. این گوشی مدل ردمی نوت ۷ بود که به فروش بسیار بالایی دست یافت که البته یکی از دلایل آن را می‌توان تمرکز بر قدرت تصویربرداری و ایجاد تمایز میان رقبا توسط شیائومی نام برد.

پس از موفقیت این گوشی، شیائومی در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی ردمی نوت ۸ پرو، مدل بعدی این سری، را با حسگر سنسور دوربین ۶۴ مگاپیکسلی عرضه کرد. در اواخر سال گذشته هم این شرکت توانست با همکاری سامسونگ اولین سنسور تصویر گوشی‌های هوشمند نمونه ۱۰۸ مگاپیکسلی و پر سر و صدای ISOCELL Bright HMX را در مدل می نوت ۱۰ قرار دهد.

حسگر تصویر ۱۴۴ مگاپیکسلی سامسونگ با فرایند ۱۴ نانومتری ساخته خواهد شد

حالا اما نوبت به رزولوشن بالاتر ۱۴۴ مگاپیکسل رسیده است. شخصی در توییتر فاش کرده است که شرکت شیائومی در حال کار بر روی یک سنسور تصویر ۱۴۴ مگاپیکسلی است که احتمالاً همان سنسوری است که شرکت سامسونگ هم در حال توسعه آن برای محصولات آینده خود است؛ چرا که این دو شرکت در گذشته در این زمینه همکاری‌های مشابهی داشته‌اند.

هنوز برای اظهار نظر درباره این که شیائومی کدام گوشی را برای این سنسور انتخاب می‌کند کمی زود است. اما این شخص اعلام کرده است که احتمالا یکی از دو مدل Mi 10S Pro یا Mi CC10 Pro برای این کار برگزیده شوند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این بحث مگاپیکسل چه زمانی به استراحت چند ساله خود برسد؟

نوشته اولین گوشی با دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی ساخت شیائومی خواهد بود؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.