لو رفتن اطلاعات ثبت احوال توسط وزارت بهداشت تایید شد
1 min read

لو رفتن اطلاعات ثبت احوال توسط وزارت بهداشت تایید شد

به نظر می رسد این روزها دار و ندار اطلاعات کاربران ایرانی در حال لو رفتن است. دو روز قبل در ترنجی برای شما درباره لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام صحبت کردیم. دیروز درباره لو رفتن اطلاعات ۵ میلیون کاربر سیب اپ خبری خواندیم و حالا خبر لو رفتن اطلاعات ثبت احوال توسط وزارت بهداشت تایید شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

لو رفتن اطلاعات ثبت احوال

لو رفتن اطلاعات ثبت احوال

«سیف الله ابوترابی» امروز به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت:

دیتابیس ما با سامانه وزارت بهداشت مثل سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کرده است. ارتباط ما با وزارت بهداشت برای مساله پرونده سلامت الکترونیک است. این اطلاعاتی که درز پیدا کرده از جانب وزارت بهداشت بوده و ثبت احوال در آن دخیل نیست.

سوال اما اینجاست که به هر حال هر سوی ثبت احوال یا وزارت بهداشت، به هر حال اطلاعات هویتی ایرانیان در حال لو رفته و همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در یک ربات تلگرامی در دسترس است!

این اطلاعات لو رفته از ثبت احوال شامل موارد زیر است :

  1. ۱- نام
  2. ۲- نام خانوادگی
  3. ۳- نام‌ پدر
  4. ۴- کد ملی
  5. ۵- تاریخ تولد
  6. ۶- جنسیت
  7. ۷- در قید حیات بودن

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت:

صبح امروز پس از انتشار این خبر با وزارت بهداشت صحبت کرده و به او اعلام کردیم دیتابیس را از روی اینترنت بردارد و اگر استعلامی هم نیاز است آن را مستقیم از پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال دریافت کند.

او با بیان این که داده‌های ما از طریق چند فیلتر امنیتی حفاظت می‌شوند و هک نشده است، گفت: بیش از ۲۰۰ دستگاه از جمله وزارت بهداشت. به صورت برخط از ما استعلام می‌گیرند و با آن‌ها تعامل داریم. وزارت بهداشت این دیتا را برای پرونده سلامت الکترونیک روی اینترنت قرار داد که نباید این کار را انجام می‌داد.

جالب اینجاست که کاربری در توییتر نوشت:

‏یه تیم امنیتی یه باگ تو سیستم ثبت احوال پیدا کرده به صورت کتبی بهشون نامه زدن و گفتن این باگ رو رفع کنید اونها هم گفتن ‘هیچ کاری نمیتونید بکنید

اونا هم برای اثباتش یه بات تلگرامی ساختن که با وارد کردن شماره ملی و تاریخ تولد مابقی اطلاعات هویتی رو بهتون میدن

در حال حاضر اصلا توصیه نمی شود که از این بات تلگرامی که اطلاعات ثبت احوال را ارایه می کند استفاده کنید و داده ای به آن وارد نمایید.

ما منتظر پاسخگویی مراتب ذیربط هستیم و در آینده در ترنجی اطلاع رسانی می کنیم.

نوشته لو رفتن اطلاعات ثبت احوال توسط وزارت بهداشت تایید شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.