آیفون ۱۲ پرو با اسکنر LiDAR شاید این طراحی را ارایه کند

دوهفته پیش بود که آیپد پرو ۲۰۲۰ با چیپست اپل A12Z و دوربین سه گانه مجهز به دوربین ToF رسما معرفی شد. این دوربین ToF را اپل LiDAR می نامد. اصلا دور از ذهن نیست که از همین حالا بگوییم iPhone 12 Pro هم این دوربین را خواهد داشت. جدیدترین رندرها به ما می گوید که آیفون ۱۲ پرو با اسکنر LiDAR شاید این طراحی را ارایه کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون ۱۲ پرو با اسکنر LiDAR

آیفون ۱۲ پرو با اسکنر LiDAR

این طراحی دوربین که شباهتی نسبی به دوربین بکار رفته در آیپد پرو ۲۰۲۰ دارد، از یک اسکنر لیدار بهره می‌برد که برای اولین بار در سری گوشی‌های آیفون مشاهده می‌شود.

به نظر می‌رسد که تصویر منتشر شده، از صفحه مربوط به دفترچه راهنمای استفاده از گوشی و یا دفترچه تعمیر گوشی گرفته شده است. با حال، تصویری که مشاهده می‌کنید، چیدمان دوربین بکاررفته در آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را نشان می‌دهد.

دوربینی که از یک سنسور واید، یک سنسور اولترا واید و یک سنسور تله‌فوتو بهره می‌برد. در کنار این سنسورها، اسکنر لیدار نیز جای گرفته است. پیش از این، برخی از منابع معتبر خبری مدعی شده بودند اپل امسال از سنسور عمق جدید در قسمت پشتی آیفون‌های 2020 استفاده خواهد کرد که در این تصویر، آرایش سنسورها و اسکنر لیدار را در کنار هم مشاهده می‌کنیم.

طبق روال هر سال، اپل در اواخر شهریور ماه از نسل جدید گوشی‌های آیفون خود رونمایی می‌کند. اما امسال و بدلیل شیوع گسترده کرونا در جهان و نگرانی‌هایی که در این رابطه وجود دارد، شاید عرضه این گوشی به سال 2021 و یا اواخر سال موکول شود.

حسگر تصویر دوربین آیفون ۱۲ پرو بزرگ خواهد بود

گفته می‌شود اپل امسال از چهار مدل آیفون رونمایی خواهد کرد که شامل یک نسخه 5.4 اینچی، دو نسخه 6.1 اینچی و یک نسخه 6.7 اینچی می‌شوند. همه این گوشی به نمایشگر اولد مجهز خواهند بود و از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که تنها دو مدل پیشرفته امسال، به اسکنر لیدار مجهز خواهند بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این طراحی برای آیفون ۱۲ پرو می تواند جذاب باشد؟

نوشته آیفون ۱۲ پرو با اسکنر LiDAR شاید این طراحی را ارایه کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.