قیمت پلی استیشن ۵ احتمالا ۱۰ تا ۲۰ درصد گران تر از پیش‌بینی ها باشد

درباره قیمت پلی استیشن ۵ اخبار متنوعی شنیده ایم. برای مثال دو ماه پیش بود که خواندیم قیمت پلی استیشن ۵ از ۴۵۰ دلار کمتر نخواهد بود. به نظر می رسد نه تنها آن شایعه درست بوده است بلکه یک شایعه زشت (!) دیگر به ما می گوید که قیمت پلی استیشن ۵ احتمالا ۱۰ تا ۲۰ درصد گران تر از پیش‌بینی ها باشد. این یعنی چیزی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار و هر چند هنوز از خیلی از موبایل‌ها ارزان تر است اما این افزایش قیمت می تواند تاثیر مشخصی در رقابت با ایکس باکس سری ایکس بگذارد. هر چند هنوز قیمت نمونه مایکروسافتی مشخص نیست.

قیمت پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵ در زمان عرضه قیمتی بین ۴۹۹ الی ۵۵۰ دلار خواهد داشت که کمی بیشتر از ۴۵۰ دلاری است که پیش از این به عنوان محتمل‌ترین قیمت برای این کنسول مطرح شده بود. بخشی از این قیمت تحت تاثیر کمبود قطعات کنسول به خاطر گسترش ویروس کرونا در سطح جهان است.

تعداد واحدهایی که از این کنسول در زمان عرضه در دسترس خواهد بود به خاطر ویروس کرونا بسیار کمتر از پلی استیشن ۴ در مدت زمان مشابه خواهد بود. این قضینه باعث شده تا بعضی‌ها نگران نایاب شدن پلی استیشن بعدی در زمان عرضه باشند.

انتظار می‌رود که ماه‌های ابتدایی عرضه، حدود ۵ الی ۶ میلیون PS5 آماده فروش وجود داشته باشند. همین قضیه هم باعث خواهد شد تا میزان فروش این کنسول و ایکس باکس سری ایکس نسبت به کنسول‌های فعلی سونی و مایکروسافت در زمان عرضه کاهش قابل مشاهده‌ای داشته باشد.

نکته جالب دیگری که حالا مشخص شده این است که رونمایی از کنترلر پلی استیشن ۵ یک تصمیم اجباری از سمت سونی بوده زیرا اطلاعات زیادی از این کنسول در سطح اینترنت منتشر شده بود و به همین خاطر هم سونی سریعا تصمیم به معرفی و انتشار اطلاعاتی در مورد دوال‌سنس گرفته است.

در انتهای گزارش هم به این نکته اشاره شده که پلی استیشن بعدی به احتمال زیاد بدون تاخیر و طی تعطیلات سال نو میلادی عرضه خواهد شد؛ مخصوصا اگر مایکروسافت هم نخواهد در عرضه کنسول جدید خود تاخیری ایجاد کند.

نظر شما چیست؟ چه قیمتی برای پلی استیشن ۵ برای شما جذاب است؟

نوشته قیمت پلی استیشن ۵ احتمالا ۱۰ تا ۲۰ درصد گران تر از پیش‌بینی ها باشد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.