کدام کوادکوپتر بهتر است؟ (راهنمای انتخاب بهترین کوادکوپتر)

این سوال، یکی از اصلی ترین سوال هایی است که در ذهن خریداران کوادکوپتر پیش می آید. هر چند که بهترین بودن، در هر شرایط و موقعیت، معنای متفاوتی به خود می گیرد اما به صورت کلی، یک کوادکوپتر خوب، بهترین کوادکوپتر برای شماست!

شاید این جمله کمی نامفهوم به نظر برسد اما حقیقت در همین یک جمله وجود دارد. اگر قصد خرید یک هلی شات را دارید، به دنبال بهترین مورد از نگاه خودتان باشید.

عواملی که یک محصول را از میان همرده های خود متمایز می کند، مواردی نظیر کیفیت، قیمت مناسب و ویژگی ها و قابلیت هاست. اما در زمینه خرید محصولاتی همچون کوادکوپتر، که تنوع بسیاری را مشاهده می کنید، باید به خواسته ها و نیازهای خود توجه بیشتری داشته باشید.

با توجه به خواسته ها و نیازهایتان، به دنبال بهترین کوادکوپتر باشید

در اولین مرحله باید تعریف خودتان را از بهترین کوادکوپتر مشخص کنید. از آنجایی که مدل های مختلفی از این پرنده ها در بازار وجود دارد و هر یک در جایگاه خود می توانند بهترین مورد باشند، پس شما باید لیست شفاف و دقیقی از نیازها و خواسته هایتان داشته باشید تا بدانید بهترین هلی شات مناسب شما کدام است. قطعا انتخاب محصولات دیگر مانند بهترین ماشین کنترلی کار ساده ای است اما از آنجایی که کارایی کوادکوپترها کاملا متفاوت است، در ابتدا باید به خوبی هدفتان را مشخص کنید.

به طور مثال، اگر قرار است یک هلی شات تهیه کنید تا به عنوان یکی از وسایل کارتان برای فیلم برداری در مراسم عروسی استفاده شود و به صورت کلی یک راه در آمد زایی برایتان باشد، پس قطعا ویژگی هایی مانند تعقیب سوژه در این قسمت باید جدی گرفته شود و همچنین کیفیت دوربین مورد بررسی قرار گیرد. از این رو می توان دریافت که کوادکوپتر حرفه ای مویک مینی استاندارد می تواند یک انتخاب خوب برای مواردی باشد که در آن کار کیفیت دوربین اهمیت بالایی دارد.

اگر بخواهیم یک مثال دیگر بزنیم، می توانیم بگوییم مدت زمان نگه داری شارژ در هلی شات های امدادگر در عملیات جستجو و یا نقشه برداری، بسیار مهم است. اگر منظورمان را خوب متوجه شده باشید، در حال حاضر باید بدانید که مهم ترین ویژگی یک هلی شات خوب متناسب با هدف شما، کدام است.

بودجه مورد نظر برای خرید هلی شات را مشخص کنید

یکی از مهم ترین و موثرترین عوامل در انتخاب یک هلی شات خوب، بودجه مد نظر شماست. قطعا یک محصول با یک ویژگی های خاص، همرده های بسیاری با قیمت بهتر خواهد داشت که احتمالا شما را وسوسه کند تا سراغ گزینه ارزان تر بروید. اما مسئله اینجاست که بررسی های کامل در مورد این تفاوت قیمت ها را انجام داده باشید.

در نظر گرفتن بودجه لازم برای خرید هلی شات، می تواند یک فیلتر ساده برای حذف کردن بسیاری از گزینه ها باشد. اما به طور اگر هزینه برایتان مطرح نیست، سراغ برندهای معتبر و باکیفیت همانند سایما، DJI و MJX بروید.

با توجه به سطحتان برای خرید کوادکوپتر اقدام کنید

کوادکوپترها با توجه به نوع کاراییشان به مدل های مختلفی تقسیم می شوند. بسیاری از آن ها بدون دوربین و صرفا جهت تفریح و سرگرمی هستند و بسیاری دیگر با دوربین های کاملا حرفه ای برای کارهای متفاوت مانند فیلم برداری مراسم ها ساخته و عرضه شده اند.

نکته ی مهمی که در این قسمت وجود دارد این است که برای شروع بهتر است با محصولات ارزان قیمت تر و نیمه حرفه ای کارتان را آغاز کنید. به جز در نظر گرفتن هزینه کوادکوپتر حرفه ای، باید به این موضوع دقت کنید که کیفیت یک کوادکوپتر، تضمین کننده یک خروجی عالی نیست!

بلکه بسیاری از موارد به مهارت شما در نحوه حرکت دادن، پرواز، برنامه ریزی برای شارژ و همچنین فرود آمدن است. از این رو قبل از اینکه به دنبال بهترین کوادکوپتر باشید، باید به فکر تقویت مهارت پرواز باشید.

قطعا یک کوادکوپتر ارزان در این قسمت می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. پیشنهاد می شود اگر هنوز حرفه ای نشده اید، ابتدا کمی با هلی شات های ساده تر پرواز را تمرین کنید سپس سراغ گزینه های دیگر بروید و به فکر خرید کوادکوپتر حرفه ای باشید.

این نکته را به صورت معکوس نیز به یاد داشته باشید!

اگر مدت هاست که از انواع هلی شات استفاده می کنید و هنوز به خروجی مد نظرتان نرسیده اید، شاید زمان آن رسیده که پرنده خود را عوض کنید.

مهم ترین ویژگی های یک کوادکوپتر خوب چیست؟

حال با خیال راحت می توانیم به این سوال پاسخ بدهیم. بعد از اینکه به خوبی شرایط و موقعیت خود را بررسی کردید، نوبت به آن میرسد تا نگاه کوتاهی به مهم ترین ویژگی های یک هلی شات خوب داشته باشیم.

اولین گزینه ای که کیفیت یک کوادکوپتر را مشخص می کند، جنس بدنه آن است. از این رو پیشنهاد می کنیم سمت محصولات تقلبی و بی کیفیت نروید.

گزینه دوم، کیفیت دوربین کوادکوپتر است. اگر به دنبال کوادکوپترهای نیمه حرفه ای و قیمت مناسب هستید که کیفیت دوربین خوبی داشته باشند، محصولات برند سایما را بررسی کنید.

مسئله بعدی که جزو ویژگی های یک هلی شات خوب محسوب می شود، میزان قدرت های موتور هلی شات است که با توجه به نوع هلی شات متقاوت است.

ویژگی های دیگر مانند قابلیت ارتقا موتورها، مانور و چرخش 360 درجه، دارا بودن انواع بازوهای تاشو، حفظ ارتفاع خودکار و موارد مشابه نیز در بالا بردن کیفیت یک محصول بی تاثیر نخواهد بود.

پیشنهاد می کنیم بعد از اینکه با دیدگاهی بازتر به نیاز و خواسته های خود دقت کردید، به انواع فروشگاه های اینترنتی عرضه کوادکوپتر سر بزنید و محصولات را با دقت مشاهده کنید. فروشگاه پریماتوی یکی از فروشگاه های معتبر است که جدیدترین و بهترین کوادکوپترها را با قیمت مناسب عرضه می کند. می توانید به فروشگاه پریماتوی مراجعه کنید و نقد و بررسی مربوط به هر یک از محصولاتی که انتخاب کردید را مطالعه کنید.

نوشته کدام کوادکوپتر بهتر است؟ (راهنمای انتخاب بهترین کوادکوپتر) اولین بار در ترنجی پدیدار شد.