سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ احتمالا بدون دوربین ToF ارایه شود

شایعات عجیبی درباره گلکسی نوت ۲۰ می شنویم که شاید بهتر باشد آن‌ها را بگذاریم روی حساب شایعات اولیه بی‌اساس اما به هرحال هر شایعه هم حتی شانس تبدیل به واقعیت شدن را دارد. پس از این که دیروز در ترنجی خواندیم گلکسی نوت ۲۰ نسخه فقط 4G هم خواهد داشت و البته لزوما هم شایعه بدی نبود، حالا گفته می شود که سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ احتمالا بدون دوربین ToF ارایه شود. این کمی عجیب است، به خصوص که می دانیم آیفون ۱۲ با دوربین LiDAR ارایه خواهد شد که به نوعی همان دوربین ToF است.

گلکسی نوت ۲۰

دوربین ToF

دوربین ToF همان است که احتمالا مشخص‌ترین کاربردی که تا کنون برای آن لمس کرده باشید، سیستم Face ID آیفون X به این سو است. برای بهبود شناسایی فضا در دوربین عقب موبایل‌های اعلاتر استفاده می شود ولی هنوز کاربر محکمی به جز مثلا تشخیص بهتر عمق برای عکس‌های بوکه ارایه نشده است. به هر صورت ولی باید بدانید که پتانسیل بالقوه‌ای برای واقعیت افزوده یا AR دارد.

علی رغم همه اتفاقاتی که در جهان رخ می دهد، به نظر می رسد سامسونگ در حال توسعه گلکسی نوت ۲۰ است. شایعات و گزارش های مربوط به پرچمدار جدید در هفته های اخیر افزایش یافته است. اغلب مرسوم است که تلفن های هوشمند جدید بر روی نسل های قبلی ساخته می شوند و بیشتر اوقات ویژگی های جدید را اضافه می کنند یا مدل های موجود را بهبود می بخشند.

با این حال، گاهی اوقات شرکت ها مجبورند قدم بردارند و وضعیت را ارزیابی کنند. این امر بعضی اوقات باعث می شود که به جای اضافه کردن به آنها، ویژگی ها را حذف کنند. جدیدترین شایعه این است که ممکن است گلکسی نوت ۲۰ برخی از ویژگی هایی را که در گذشته دیده ایم از دست بدهد.

احتمالا Galaxy S20 Ultra به دلیل داشتن بیش از اندازه دوربین ها شناخته شده باشد. آنها بر روی کاغذ عالی به نظر می رسند اما بسیاری آنها را بیش از حد نیاز روزمره کاربران هستند. همچنین با عملکرد بسیار خوب، شاید اندکی بدتر از تلفن های هوشمند رقیب که هزینه کمتری دارند، ظاهر شده است. به همین دلیل ممکن است سامسونگ در صدد کاهش تعداد سنسورهای دوربین خود است.

گلکسی اس ۲۰ اولترا

گلکسی اس ۲۰ اولترا

گزارشی در یک رسانه کره جنوبی حاکی از آن است که سامسونگ از سنسور ۳ بعدی زمان-پرواز یا ToF امتناع می کند. نه تنها برای گلگسی نوت آتی بلکه توجه داشته باشید شاید برای تلفن های آینده نیز این احتمال وجود دارد.

این غول کره ای تخمین زده است که این سنسور که لازم است گوشی هوشمند به صورت صحیح جهان را به صورت سه بعدی مشاهده کند، کاملاً مورد استفاده قرار نمی گیرد و جلوه های پرتره یا بوکه بدون آن امکان پذیر است. با این حال، این تغییر در حالی صورت می گیرد که اپل چنین بخشی از سنسور را در آیفون بعدی به عنوان بخشی از سرمایه گذاری خود در فناوری واقعیت افزوده نصب خواهد کرد.

علاوه بر این، ممکن است انتخاب متفاوتی از مدل های Galaxy Note 20 داشته باشیم. با وجود علاقه اپراتورها و تولیدکنندگان به 5G ، برخی از کشورها فقط می توانند انواع فقط-4G را در اواخر سال دریافت کنند. این تصمیم می تواند مبتنی بر استقرار آهسته و ناامیدکننده از شبکه های 5G در چندین کشور باشد.

این ممکن است اخبار ناامید کننده ای را برای کسانی که انتظار دارند نوت ۲۰ همه آنچه که گلکسی S20 را ارایه می دهد، را عرضه کند. اما این تغییرات مزایایی نیز دارد، حداقل در تئوری یک نوت 20 فقط-4G با یک سنسور تصویر کمتر می تواند هزینه کمتری نسبت به گلکسی S20 داشته باشد. با توجه به قیمت نسبتا جنجالی گلکسی S20 Ultra ، این خبر همچنین می تواند خوب باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید حضور یا عدم حضور دوربین ToF در خرید شما تاثیر بگذارد؟ البته که این دوربنی مستقیما به کار کاربر نمی آید اما مشخصا اگر یک کاربر آینده نگر هستید و دستگاه را برای چند سال خرید می کنید، بهتر است که این ویژگی روی دستگاه شما باشد. به خصوص که آیفون ۱۲ با آن ارایه می شود و این یعنی علاقه‌مند شدن توسعه‌دهنده‌ها به آن.

نوشته سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ احتمالا بدون دوربین ToF ارایه شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.