دلیل افزایش قیمت گوشی در اردیبهشت ۹۹ چیست؟
1 min read

دلیل افزایش قیمت گوشی در اردیبهشت ۹۹ چیست؟

حتما شما هم متوجه افزایش قیمت موبایل ها نسبت به همین چند هفته پیش شده اید. افزایش‌هایی که دیگر تقریبا خرید یک موبایل هوشمند رده اقتصادی را نیز برای خیلی از مردم دشوار کرده است، به خصوص حالا که دانش آموزان با شبکه اجتماعی شاد درگیر هستند. اما سوال اینجاست که دلیل افزایش قیمت گوشی در اردیبهشت ۹۹ چیست؟

دلیل افزایش قیمت گوشی در اردیبهشت ۹۹

بازار موبایل

بازار موبایل کشور با افزایش ناگهانی تقاضا و تاحدودی کاهش عرضه به دلایل مختلف با عدم توازن جدی مواجه شده است. این موضوع تا حد زیادی باعث افزایش قیمت انواع گوشی تلفن همراه شده است.

بعد از شیوع کرونا، عملاً فرایند واردات این کالا به کشور با توجه به عدم فعالیت کشورهای صادرکننده با مشکل جدی رو به رو شد. این درحالی است که با تعطیل شدن مدارس سیستم آموزشی کشور به سمت استفاده پر سرعت از فضای مجازی و سامانه شاد حرکت کرد که همین موضوع افزایش شدید تقاضا در بازار تلفن همراه کشور را در پی داشت.

تصویر درج شده مربوط به روز گذشته در یکی از پاساژهای عمده فروشی تلفن همراه است که ازدحام شدید کسبه برای خرید اقلام مختلف مربوط حوزه تلفن همراه کاملا مشخص است. به هر ترتیب با افزایش تقاضا و کاهش عرضه به دلایل یاد شده هم اکنون روند عرضه و تقاضا در بازار به هم خورده و به همین جهت شاهد رشد چشم گیر قیمتها در بازار هستیم.

این درحالی است که پیگیریها از مقامات مرتبط در این بخش نشان می‌دهد، طی دو هفته آینده با فعالیت مجدد کشورهای صادرات کننده به خصوص امارات و افزایش عرضه در بازار داخلی می‌توان انتظار کاهش نسبی قیمتها را داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید قیمت موبایل در بازار متعادل شود؟

نوشته دلیل افزایش قیمت گوشی در اردیبهشت ۹۹ چیست؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.