گلگسی نوت ۲۰ با اگزینوس ۹۹۲ ارایه خواهد شد؟
1 min read

گلگسی نوت ۲۰ با اگزینوس ۹۹۲ ارایه خواهد شد؟

هر چند در جدیدترین اخبار خواندیم که به دلیل کاهش تقاضا برای چیپست‌های پرچمدار، شاید اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس تولید نشود اما اعتراضات به چیپست اگزینوس ۹۹۰ از جمله نامه کمپین “نه به اگزینوس” شاید فشار زیادی به سامسونگ آورده و آن ها نمی خواهند گلکسی نوت ۲۰ تحت این انتقادات قرار بگیرد. به همین دلیل شایعه شده که گلگسی نوت ۲۰ با اگزینوس ۹۹۲ ارایه خواهد شد.

گلگسی نوت ۲۰ با اگزینوس ۹۹۲

خانوداه Galaxy S20 اوایل سال جاری با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ در چین ، کره جنوبی ، آمریکا آغاز به کار کرد. در بازارهای دیگر، سامسونگ نوع Exynos 990 تلفن ها را عرضه کرد اما این نوع عملکرد نسبتاً ضعیف تر و مصرف بیشتر انرژی را نشان می داد. اکنون شایعات حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد گلکسی نوت ۲۰ را با نسخه بهبود یافته چیپست اگزینوس ۹۹۰ به بازار عرضه کند.

طبق گزارش جدید ZDNet کره، سامسونگ می تواند از تراشه Exynos 992 حدود اواخر سال جاری رونمایی کند و از آن در Galaxy Note 20 استفاده کند. به نظر می رسد که با این تغییر، سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ را برای بازار کره نیز با چیپست اگزینوس ۹۹۲ ارایه کند. گفته می شود سامسونگ عملکرد پردازنده Exynos 990 را بهبود بخشیده است.

گزارش شده است که این شرکت کره جنوبی طی چند ماه گذشته روی چیپست اگزینوس ۹۹۲ کار می کرده است. ظاهراً SoC (سیستم موجود در تراشه) هنوز ناشناخته با استفاده از فرآیند ۶ نانومتری سامسونگ ساخته شده است. گزارش های اولیه پیرامون چیپست حاکی از آن است که در مقایسه با اگزینوس 990 با یک طراحی با کارآمدتر و عملکرد پردازشی کمی بهبود یافته (1-3٪ بالاتر از اسنپدراگون 865) همراه خواهد بود.

جالب است بدانید با توجه به احتمال عدم تولید اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، حتی انتظار می رود Vivo تلفن هوشمند رده بالای خود را با تراشه های Exynos 992 در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که اگزینوس ۹۹۲ می تواند آب رفته را به جوی بازگرداند؟

نوشته گلگسی نوت ۲۰ با اگزینوس ۹۹۲ ارایه خواهد شد؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.