دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ در دست توسعه است
1 min read

دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ در دست توسعه است

پنج روز پیش درباره اینکه دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی موبایل توسط شیائومی و تا پاییز ۹۹ عرضه می شود، صحبت کردیم. همانجا به شما گفتیم که گام بعدی ۲۵۰ مگاپیکسل خواهد بود. امروز خبر می رسد که دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ در دست توسعه است.

دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ

حسگر تصویر سامسونگ

از زمانی که سامسونگ از سنسور دوربین ۶۴ مگاپیکسلی خود را با رزلوشن بیشتر نسبت به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی رونمایی کرد، این شرکت هرگز به عقب نگاه نکرد. سال گذشته، یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی را عرضه کرد، که در داخل Galaxy S20 Ultra که در اوایل سال جاری به بازار عرضه شد، آرام یافت. این شرکت اخیرا اعلام کرده است که در آینده قصد دارد تا سنسورهای تصویر ۶۰۰ مگاپیکسلی را توسعه دهد.

در گزارش جدید از چین آمده است که سامسونگ تولید سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL را تکمیل کرده و توسعه سنسور ایزوسل ۲۵۰ مگاپیکسلی را آغاز کرده است. در حالی که هنوز اندازه یا ویژگی های سنسور ۲۵۰ مگاپیکسلی فاش نشده است، کاملا ممکن است که بتواند یک سنسور 1 اینچی یا حتی بزرگتر باشد. جاسازی چنین سنسور بزرگی در تلفن های هوشمند باریک سخت است.

دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در دست توسعه است!

در مقایسه ، سنسور ۶۴ مگاپیکسلی S5KGW2 از اندازه 1/1.72 اینچ بهره برده است، در حالی که سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی S5KHM1 دارای اندازه 1/1.33 اینچ است. این شرکت به احتمال زیاد از یک فن آوری ادغام پیکسل 9در1 با نام Nonacell برای تصاویر 27 مگاپیکسلی استفاده می کند. ما باید بتوانیم در سال آینده اطلاعات بیشتری درباره سنسور دوربین 250 مگاپیکسلی ISOCELL سامسونگ بدست آوریم.

اگر این سنسور برای گوشی های هوشمند منظور شده باشد، می تواند در یکی از تلفن های پرچمدار سامسونگ در سال های آینده استفاده شود. گزارش شده است که سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی برای اولین بار در اواخر امسال توسط شیائومی در گوشی های پرچمدار خود استفاده می شود، در حالی که OPPO و Vivo از آن در تلفن های هوشمند رده بالا در نیمه اول سال 2021 استفاده می کنند. امسال در گوشی های Galaxy Note و Galaxy Fold انتظار می رود از سنسورهای 108MP استفاده کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که چه عددی برای رزلوشن تصویر روی موبایل تثبیت خواهد شد و تا چند سال افزایش نمی یابد؟

نوشته دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ در دست توسعه است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.