وان پلاس زد 5G با اسنپدراگون ۷۶۵ جی ارایه می شود؟

ما درباره وان پلاس زد 5G می دانیم که نام نهایی وان پلاس ۸ لایت خواهد بود. همچنین پیش از این دیدیم که نمایشگر تخت دارد و سوراخ نمایشگر در مرکز نمایشگر قرار داده شده است. تا اینجا اختلاف نظری وجود ندارد اما پیش از این گفته شده بود که این گوشی 5G اقتصادی وان پلاس با چیپست مدیاتک عرضه می شود اما جدیدترین گزارش می گوید که وان پلاس زد 5G با اسنپدراگون ۷۶۵ جی ارایه می شود.

وان پلاس زد 5G

وان پلاس زد

هر چند این تصویر خیلی رسمی یا قابل اعتماد به نظر نمی رسد اما به دلیل منبع آن که معمولا معتبر بوده می توان به آن ارزش داد. شایعه های قبلی چیپست مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۰۰ را عنوان کرده اند. با این حال، در یک نکته جدید از یک منبع معتبر به نظر می رسد که OnePlus پس از همه این شایعات به MediaTek اعتماد نکرده است.

منبع قابل اعتماد ما توییت کرده است که Oneplus Z از اسنپدراگون ۷۶۵ جی تامین قدرت می شود. در تصویری که وی فاش کرده می توانیم طراحی قبلی درز شده را با یک صفحه مجهز به سوراخ برای دوربین سلفی و یک لوگو Qualcomm روی آن مشاهده کنیم.

این ممکن است به این دلیل باشد که چیپست کوالکام بهترین یا خواستنی ترین چیپست در رده متوسط است. اگر بخاطر به یاد داشته باشید، کوالکام در مورد جدیدترین مودم X52 با 5G و قابلیت پخش 4K HDR آن صحبت زیادی کرد.

اگرچه این چیپست در مقایسه با همتای مدیاتکی خود یعنی Dimension 1000L کمی قدرت دارد، اما کوالکام مدتهاست که از این شرکت شناخته شده‌تر است زیرا از پرچمداران برندهای مختلف از چیپست های این شرکت در تمام مدلهای فعلی خود استفاده می کند. بدیهی است، بسیاری از دلایل ممکن است وجود داشته باشد که باعث شده است استراتژی های وان پلاس تغییر کند، اما همچنین می تواند موردی باشد که مدیاتک هرگز در نظر نبوده باشد.

در ابتدا OnePlus Z به عنوان اولین OnePlus 8 Lite شایعه شده بود اما OnePlus احتمالا برای تمایز تلفن خود با سایر حاضران در بازار مجبور بود برای اسم تلفن خود با نام دیگری برود. علاوه بر این، پیشتر نیز فاش شده بود که احتمالا این دستگاه در خرداد سال 2020 ارایه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ منتظر وان پلاس زد هستید؟ چیپست مدیاتک یا کوالکام را ترجیح می دهید؟

نوشته وان پلاس زد 5G با اسنپدراگون ۷۶۵ جی ارایه می شود؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.