نگاهی به قابلیت‌های جذاب EMUI 10.1

روند رو به رشد رابط کاربری هوآوی یعنیEMUI این اکوسیستم نرم افزاری را به تکامل نزدیک کرده است. در آپدیت 10.1 مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید برای کاربران در نظر گرفته شده که تجربه متفاوتی برای آنها خلق خواهد کرد.

هوآوی هم‌زمان با رونمایی از گوشی‌های هوشمند سری Huawei P40، نسخه جدید EMUI را به عنوان اکوسیستم نرم‌افزاری جدید خود معرفی کرده است. نسخه 10.1 قابلیت‌های هوشمند فراوان و گزینه‌هایی برای ارتباط یک‌پارچه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در ادامه قابلیت‌های جدید EMUI 10.1 معرفی شده‌اند:

Multi-Window

به کمک این قابلیت می‌توانید بدون نیاز به سوئیچ کردن بین برنامه‌های مختلف از چند برنامه به صورت هم‌زمان استفاده کنید. برای این کار انگشت خود را از هر سمت صفحه نمایش که مایل بودید به سمت داخل کشیده تا تمام برنامه‌های فعال نمایش داده شوند. حالا می‌توانید با کشیدن برنامه مورد نظر به سمت وسط صفحه از حالت چند پنجره‌ای برای کار با چند نرم‌افزار به صورت هم‌زمان استفاده کنید.

MeeTime

هوآوی با رونمایی از MeeTime در EMUI 10.1 در واقع راهکارهای جدیدی را برای اشتراک‌گذاری ابعاد مختلف زندگی کاربر با دوستان و خانواده، فراهم کرده است. با استفاده از امکان به اشتراک‌گذاری آسان محتویات بین دستگاه‌های الکترونیکی مختلف، می‌توانید از اکوسیستم یک‌پارچه ارتباطی هوآوی استفاده کنید.

با استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش (Screen Sharing) می‌توانید صفحه‌نمایش گوشی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال هنگام خرید آنلاین، با به اشتراک‌گذاری سریع محتوای روی نمایشگر، نظر دیگران را در مورد خرید یک کالا جویا شوید. امکان برقراری ارتباط ویدئویی با کیفیت بالا حتی در مواردی که شبکه ارتباطی ضعیفی در دسترس دارید نیز از دیگر مزایای این قابلیت است.

Multi-Screen Collaboration

امکان انتقال محتوای صفحه‌نمایش گوشی به دیگر دستگاه‌های الکترونیکی با صفحه بزرگ‌تر، استفاده از کامپیوتر شخصی برای پاسخ دادن به تماس‌‌ها و استفاده گوشی از میکروفون و دوربین کامپیوتر خانگی از قابلیت‌هایی است که توسط Multi-Screen Collaboration برای کاربر مهیا شده است.

Huawei Share

با استفاده از این قابلیت می‌توان عکس‌ها، ویدئوها و دیگر فایل‌ها را با سرعت بالا و به آسانی با دیگر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌های هوآوی یا دستگاه‌های برندهای مختلف به اشتراک گذاشت.

OneHop

با استفاده از OneHop روش‌های پیچیده و پر دردسر برای اتصال به دستگاه‌های دیگر را به فراموشی خواهید سپرد و فقط با لمس نام یک دستگاه‌ دیگر می‌توان به آن‌ متصل شد.

Sound Booster

همه ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که باید صدایمان را به گوش دیگران برسانیم. با قابلیت Sound Booster به راحتی گوشی خود را به یک اسپیکر بلوتوثی متصل کنید. علاوه بر آن هدفون‌های بلوتوثی نیز با کمک همین قابلیت به آسانی به گوشی متصل می‌شوند.

Gallery

زمانی که دستگاه‌‌های مختلف شما به یک شبکه وای‌فای مشترک متصل باشند، با استفاده از قابلیت جدید در گالری هوآوی می‌توانید به صورت همزمان در گالری تمامی این دستگاه‌ها به جستجو بپردازید.

Celia

تنها کافی است جمله «هی سیلیا» (Hey Celia) را به کار برده یا کلید پاور را برای یک ثانیه فشار دهید تا از یک دستیار دیجیتالی هوشمند برای انجام فرمان‌های صوتی خود استفاده کنید.

تم‌های جدید

جذابیت و زیبایی در تم‌های جدید ارائه شده با تنوع بالا از دیگر دستاوردهای EMUI 10.1 است.

Multi-Device Control Panel

با استفاده از پنل کنترل دستگاه‌های مختلف در گوشی‌های هوشمند مجهز به EMUI 10.1 می‌توانید به سادگی به دستگاه‌ها و وسایل داخل منزل متصل شده و فرمان‌ها را به آن‌ها ارسال کنید.

امنیت بالاتر، حریم خصوصی بهتر

با توجه به رمزنگاری داده‌های موجود روی گوشی هوشمند و همچنین اطلاعاتی که در فضای ابری ذخیره شده، حریم خصوصی کاربر کاملاً محفوظ خواهد بود. علاوه بر این، اپلیکیشن‌هایی نظیر App Lock و Password Vault هم برای امنیت بالاتر در دسترس قرار گرفته‌اند.

دریافت گواهی CC EAL 5+ به عنوان بالاترین سطح استاندارد امنیتی در سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند از دیگر نکات قابل توجه است. به این ترتیب، تمامی تراکنش‌ها مالی، تایید هویت و انتقال داده‌های حساس با امنیت کامل انجام خواهد شد.

عملکرد مطلوب

جدیدترین راهکار استفاده شده در EMUI 10.1 با عنوان Deterministic Latency Engine باعث می‌شود پاسخ سیستم به درخواست‌های کاربر تا ۲۰.۸ درصد سریع‌تر انجام شود. علاوه بر این پاسخگویی به ورودی‌های کاربر در مقایسه با EMUI 10 با تاخیر کمتر و مطلوب‌تری انجام می‌شود.

نوشته نگاهی به قابلیت‌های جذاب EMUI 10.1 اولین بار در ترنجی پدیدار شد.