دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری ممکن خواهد شد

استقابل شدید هموطنان از بورس در شرایط فعلی باعث شده تا فرآیند ورود به بازار و دریافت کد بورسی تاخیر زیادی دارد و با توجه به حضوری بودن آن برای تهدید کرونا هم خطرناک است. به همین دلیل دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری ممکن خواهد شد، یعنی کد بورسی به طور مجازی صادر می شود.

دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری

دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری

وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه شورای عالی بورس از ممنوعیت صدور وکالتنامه برای مدیریت سهام عدالت و همچنین آماده‌سازی زیرساخت احراز هویت غیرحضوری خبر داد.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به شرایط کرونایی و جلوگیری از ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان، در شورای عالی بورس مقرر شد تا بورس و سامانه «سجام» برای احراز هویت به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی عمل کرده و کد بورسی به‌صورت مجازی صادر شود.

احراز هویت غیرحضوری سجام در انتظار تأیید مراجع ذی‌صلاح

در همین حال مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از آمادگی زیرساخت‌های این شرکت برای احراز هویت غیرحضوری و الکترونیکی مشتریان بورسی در سامانه سجام خبر داد. حسین فهیمی در این زمینه اعلام کرد:

همه زیرساخت‌های لازم در این زمینه در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مهیا است و با هیچ‌گونه مشکلی برای این اقدام روبه‌رو نیستیم. این اقدام نیازمند تصمیم مراجع ذی‌صلاح است که در صورت تأیید این مراجع بزودی اجرای آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

شما تصمیم دارید به بازار بورس ورود کنید؟

نوشته دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری ممکن خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.