آتشفشان دماوند به زلزله تهران ربط دارد؟
1 min read

آتشفشان دماوند به زلزله تهران ربط دارد؟

زلزله تهران می تواند برای بخش بزرگی از جمعیت ایران نگران کننده باشد. ما برای شما آدرس مراکز تخلیه امن اضطراری تهران را منتشر کردیم و بهتر است که امشب را هوشیار باشید. شایعه ای که منتشر شده می گوید زلزله تهران به دلیل فعالیت آتشفشان دماوند است. اما واقعا آتشفشان دماوند به زلزله تهران ربط دارد؟

آتشفشان دماوند و زلزله تهران

آتشفشان دماوند و زلزله تهران

برای اخبار بیشتر می توانید در کانال تلگرام ترنجی (@toranji) عضو شوید. دکتر فرخ توکلی کارشناس ژئودزی سازمان نقشه‌برداری کشور اعلام کرد:

زمین لرزه اول امشب تهران دارای عمق ۱۰ کیلومتر بوده و زمین لرزه دوم‌ ۷ کیلومتر.

وی با بیان اینکه این زمین‌لرزه می‌تواند با فعال شدن آتشفشان دماوند دارد ارتباط داشته باشد؛ افزود: البته مختصات و عمق دقیق این زمین‌لرزه را باید بیشتر بررسی کرد. ممکن است زلزله امشب تهران به دلیل حرکت گسل مشا باشد و بر روی آتشفشان دماوند میز تاثیر بگذارد و یا برعکس.

توکلی افزود: ایستگاه GNSS پلور در شمال گسل و ایستگاه آبسرد در جنوب آن قرار دارد؛ این دو ایستگاه ژئودینامیک سازمان نقشه‌برداری کشور نزدیک کانون زلزله هستند و پردازش داده‌های آنها تهیه سری زمانی آنها، اطلاعات خوبی به دست خواهد داد.

زلزله امشب تهران ربطی به فعالیت آتشفشان دماوند ندارد

در اظهار نظری دیگر می شنویم که زلزله امشب تهران ربطی به فعالیت آتشفشان دماوند ندارد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی:

زلزله ساعتی پیش ارتباطی با فعالیت آتشفشانی ندارد چرا که گسل مشا که نزدیک‌ترین گسل به این آتشفشان است در طول تاریخ فعالیت های خود را داشته است.

شما زلزله امشب تهران را حس کردید؟

همچنین بخوانید:

زلزله تهران : آدرس مراکز تخلیه امن اضطراری تهران

نوشته آتشفشان دماوند به زلزله تهران ربط دارد؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.