وزیر ارتباطات درباره گران شدن موبایل از وزیر صنعت پیگیری کرد

شاید شما هم به فکر این باشید که موبایل ها در بازار کشور ما بسیار گران شده اند و این در حالی است که حتی تفاوت قیمت ارز با پیش از عید محسوس نیست. یک خبر خوب کوچک این است که وزیر ارتباطات درباره گران شدن موبایل از وزیر صنعت پیگیری کرد. وزیر ارتباطات با بیان اینکه دلایل وضع بازار آشفته گوشی موبایل را از وزیر صنعت پیگیری می کنم، در مورد دلایل احتمالی ایجاد وضعیت موجود توضیح داد.

گران شدن موبایل

آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به کاربر توئیتر در خصوص اینکه چرا وضع بازار موبایل اینچنین آشفته است، گفت: از وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) می‌پرسم. اما احتمالاً به دلیل تعطیلی کارخانه‌های تولیدی در کشورهای تولیدکننده‌ای مثل کره جنوبی و چین، واردات گوشی موبایل کاهش دارد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: البته تا دو روز پیش، آمار واردات نشان می‌داد که ۱.۴ میلیون گوشی وارد کشور شده که هنوز روشن نشده است.

شاید کمی هم احتکار باشد؛ البته اطمینان ندارم.

طی دو هفته اخیر قیمت گوشی موبایل در بازار حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته و حتی گفته می‌شود برخی مدل‌های پرفروش تا ۱۰۰ درصد هم گران شده است. واردکنندگان این گوشی‌ها، دلیل این وضعیت را عدم تامین ارز نیمایی از سوی دولت و سوءاستفاده دلالان از کمبود کالا در بازار، عنوان می‌کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید بازار موبایل کشورمان سروسامان پیدا می کند؟

نوشته وزیر ارتباطات درباره گران شدن موبایل از وزیر صنعت پیگیری کرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.