گلکسی نوت ۲۰ پلاس با ۱۶ گیگابایت حافظه رم محتمل است
1 min read

گلکسی نوت ۲۰ پلاس با ۱۶ گیگابایت حافظه رم محتمل است

دیروز در ترنجی دیدیم که مشخصات نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ پلاس لو رفت. این شایعه به ما درباره حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بزرگتر و احتمالا ۶۰ هرتز بودن نسخه پایه گلکسی Note 20 مواردی را عنوان می کرد. امروز اما می شنویم که گلکسی نوت ۲۰ پلاس با ۱۶ گیگابایت حافظه رم محتمل است.

گلکسی نوت ۲۰ پلاس

ما درباره سخت افزار گلکسی نوت ۲۰ پلاس پیش از ترنجی شایعاتی خوانده ایم. مثلا اینکه شاید گلگسی نوت ۲۰ پلاس با اگزینوس ۹۹۲ ارایه شود. جالب است بدانید با توجه به احتمال عدم تولید اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، حتی انتظار می رود Vivo تلفن هوشمند رده بالای خود را با تراشه های Exynos 992 در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه کند.

برای مشخصات دیگر، طبق جدیدترین شایعه حافظه رم ۱۶ گیگابایتی قابل انتظار خواهد بود. پیش از این موبایل های زیادی با ۱۶ گیگابایت حافظه رم شایعه شده بودند اما هنوز نمونه تجاری با این حجم حافظه رم نداریم که خارج از برند سامسونگ تولید شده باشد. یکی از دستگاه هایی که پیش از این به ۱۶ گیگابایت حافظه رم مجهز شده، گلکسی اس ۲۰ اولترا است.

هر چند حافظه رم ۱۶ گیگابایتی یک موضوع اجباری و یا کارا برای موبایل های اندرویدی نیست و حتی نمونه‌های نسبتا پرچمدار اکثر اولترابوک‌ها با این میزان حافظه رم ارایه می شوند اما به هر حال می تواند یک فاکتور جالب برای فروش باشد.

ما پیش از این در ترنجی خواندیم که راس رانگ تحلیلگر زنجیره تأمین است که این روزها اطلاعاتی را لو می دهد زیرا او امروز در مصاحبه ای با بیان اینکه سامسونگ ممکن است برای درست کردن همه اشتباهات گلکسی S20 ، S20 + و S20 Ultra اقدام به طراحی خانواده گلکسی نوت بکند. در حقیقت مراحل طراحی و توسعه مدت زیادی است که برای این دستگاه ها به پایان رسیده یا نزدیک پایان است اما اخبار آن را حالا ما از این‌سو و آن‌سو می شنویم.

این تغییرات در نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ امشب موضوع بحث ماست و از قرار معلوم شاید با مشخصات زیر برای آن روبه‌رو شویم:

  1. ۱- نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ با پنل ۶.۴۲ اینچی FHD+ و چگالی تصویر ۴۰۴ پیکسل در هر اینچ مربع، نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ شاید پنل LTPO با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و شاید پنل LTPS با رفرش‌ریت ۶۰ هرتز
  2. ۲- نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ پلاس با پنل ۶.۸۷ اینچی QHD+ و چگالی تصویر ۴۹۷ پیکسل در هر اینچ مربع، نسبت تصویر ۱۹.۳:۹ پنل LTPO با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز

به این ترتیب شاید سامسونگ تلاش کند تا نسخه پایه گلکسی نوت ۲۰ با قیمت به مراتب ارزان‌تر ارایه شود و فروش پایین گلکسی اس ۲۰ را جبران کند. به شخصه اما اگر نمایشگر ۶۰ هرتز به گلکسی نوت ۲۰ برسد آن را به عنوان گزینه خرید خوب اعلام نمی کنم.

شما فکر می کنید چه مقدار حافظه رم برای موبایل شما کافی است؟

نوشته گلکسی نوت ۲۰ پلاس با ۱۶ گیگابایت حافظه رم محتمل است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.