راه حل عجیب برای بازار گوشی موبایل در کشور: مردم ۱ ماه گوشی نخرند
1 min read

راه حل عجیب برای بازار گوشی موبایل در کشور: مردم ۱ ماه گوشی نخرند

برکسی پوشیده نیست که قیمت موبایل در کشور به شکل غیرقابل‌باوری افزایش پیدا کرده است. امروز در ترنجی خواندیم که کاهش قیمت موبایل و لپتاپ تا اواسط خرداد ۹۹ محتمل است. جالب است که در همین شرایط راه حل عجیب برای بازار گوشی موبایل در کشور عنوان می شود که مردم ۱ ماه گوشی نخرند. راه حلی که به نظر می رسد اولین بازخورد مسئولین کشور برای مدیریت افزایش قیمت ها است، حال چه سیب زمینی، چه موبایل، چه خودرو و حتی باقی موارد.

رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور گفت از حدود چهار ماه پیش شاهد افزایش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت گوشی بوده‌ایم. این روزها قیمت همراه حالتی بینابین دارد و به نوعی افزایش یا کاهش چشمگیری نداشته است.

غفوریان در خصوص نوسان قیمت تلفن همراه گفت: از حدود سه یا چهار ماه پیش شاهد افزایش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی بودیم اما این عدد در حال حاضر در محدوده ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

عدم تخصیص ارز نیمایی شاید اصلی‌ترین مسئله در باقی ماندن قیمت گران موبایل ها باشد

وی از تخصیص نیافتن ارز نیمایی به واردات گوشی خبر داد و گفت: نسبت به یک ماه گذشته افزایش ثبت سفارش واردات داشته‌ایم اما این به معنی برگشتن به سرعت قبل در واردات نیست، البته عدم تخصیص ارز نیمایی هم باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور در ادامه افزود: به مردم توصیه می‌شود تا حدود یک ماه آینده از خرید تلفن همراه خودداری کنند و منتطر بمانند تا بازار به ثبات برسد.

مسئله اینجاست که با این قیمت ها عموما کسی به خرید غیرضروری موبایل نمی پردازد و اگر کسی هم در بازار باشد به دلیل نیاز اساسی دست به جیب شده است. نمی شود که فردی که موبایل‌ش را نیاز دارد بگوییم یک ماه دیگر بخر! نظر شما درباره وضعیت نابه‌سامان بازار موبایل چیست؟

نوشته راه حل عجیب برای بازار گوشی موبایل در کشور: مردم ۱ ماه گوشی نخرند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.