سنسور Motion Sense در پیکسل ۵ جایی نخواهد داشت

ویژگی موشن سنس (Motion Sense) با گوگل پیکسل ۴ ارایه شد. دوربین سلفی موجود در این تلفن هوشمند از قابلیتی به نام موشن سنس استفاده می‌کند که امکان تشخیص حرکات کاربر به رادار سالی به همراه دارد. به این ترتیب کاربر قادر خواهد بود برخی از عملکردها را تنها به وسیله ژست‌های حرکتی و بدون نیاز به لمس نمایشگر به انجام برساند. طبق جدیدترین اخبار گفته می شود که سنسور Motion Sense در پیکسل ۵ جایی نخواهد داشت.

سنسور Motion Sense در پیکسل ۵

پرچمدار سال گذشته گوگل، سری Pixel 4 با وجود کاهش قیمت در گذشته، به طرز ضعیفی به فروش رسیده است. تلفن هوشمند دارای ویژگی اختصاصی Soli Radar بود که دارای ویژگی Motion Sense است. اکنون، آخرین شایعه نشان داده است که این شرکت ممکن است از تراشه سنجش حرکت یا Motion Sense در ارایه بعدی تلفن های هوشمند پیکسل، یعنی احتمالا سری Pixel 5 استفاده نکند.

جدیدترین گزارش‌ها می گویند که پیکسل ۵ ممکن است شامل تراشه سالی رادار نباشد. اگر بخاطر بیاوریم، این نقطه قوت سری Pixel 4 بود. تراشه Soli Radar در رابطه با نرم افزار Google کار می کند و به نمایشگر همیشه روشن، بهبود سرعت باز کردن قفل صورت و موارد دیگر کمک می کند.

یکی دیگر از مهمترین جنبه های این چیپ رادار سالی، بهبود ژست‌های حرکتی ارائه شده است. این سنسور حرکتی می تواند نوسانات کاربر را در جلوی گوشی تشخیص داده و کارهای مختلفی مانند تعویض آهنگ موسیقی، رد تماس و غیره را انجام می دهد، بدون اینکه گوشی را لمس کند.

این مفهوم در این توصیفات بسیار هیجان انگیز به نظر می رسید، اما کاربران شروع به شکایت از عمر باتری ضعیف کردند که می تواند ناشی از ناسازگاری تراشه رادار Soli باشد. علاوه بر این، گوگل به دلیل این تراشه گران قیمت مجبور بود از برخی ویژگی های دیگر مانند لنزهای فوق العاده در دوربین، باتری بزرگتر در سری پیکسل 4 استفاده کند.

علاوه بر این، تراشه Soli Radar همچنین باعث شد گوگل از فروش سری Pixel 4 در چند کشور از جمله هند صرفنظر کند زیرا این دستگاه مقررات فرکانس را رعایت نمی کند و این بر فروش بیشتر تأثیر می گذارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گوگل باید به نوآوری خود ایمان داشته باشد یا آن را رها نماید؟

نوشته سنسور Motion Sense در پیکسل ۵ جایی نخواهد داشت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.