حق اختراع سونی برای دوربین و اسپیکر پاپ آپ

تولید کنندگان تلفن های هوشمند روش های بی شماری را برای دستیابی به بدنه تمام صفحه در بخشنمایشگر اتخاذ کرده اند. یکی از مشهورترین آنها سیستم دوربین سلفی پاپ آپ بود که دارای مکانیزم بالا جهنده است و حسگر تصویر را در خود جای داده بود. اکنون، یک گزارش جدید حاکی از آن است که یک دستگاه جدید سونی اکسپریا نیز ممکن است این فناوری را در خود جای دهد و در اینجا یک اسپیکر و سیستم دوربین نیز اینجا وجود دارد. این یعنی حق اختراع سونی برای دوربین و اسپیکر پاپ آپ که می تواند ایده جذابی باشد اما مشخص نیست چرا زمانی کاربردی شود.

حق اختراع سونی

با توجه به حق ثبت اختراعی که اخیرا منتشر شده، سونی در نظر دارد مکانیسم قابل جمع شدن یا پاپ‌آپ‌طور را اتخاذ کند، که توسط تعداد کمی از شرکتهای چینی پذیرفته شده است. با نگاهی به جزئیات ثبت اختراع، می توان مشاهده کرد که این شرکت نه تنها یک دوربین پاپ‌آپ‌طور دارد بلکه یک بلندگو پاپ‌آپی نیز ارائه کرده است. حالت دوم از پایین قاب گوشی هوشمند پایین آورده شده است و یک بلندگوی جلوی آن قرار دارد.

در بالا نیز بلندگو قرار دارد اما با دوربین سلفی تنها در گوشه سمت راست قرار دارد. سونی در سال ۲۰۱۸ درخواست ثبت اختراع را داده بود، که سرانجام در اوایل ماه جاری اعطا شد و توسط WIPO (دفتر مالکیت معنوی جهانی) منتشر شد. تصاویر ثبت اختراع یک تلفن هوشمند سونی را با حاشیه های ناچیز در هر گوشه و بدنه تمام صفحه در قسمت جلویی نشان می دهد. فقط یک حاشیه باریک را نشان می دهد.

حق اختراع سونی

این بدان معنی است که دستگاه سونی اکسپریا از سیستم بلندگو دوگانه استریو برخوردار خواهد بود. این بلندگوها نیز بیرون می آید و جمع می کنند. قسمت پایین و بالا در هنگام تماس باز می شود، اما فقط قسمت بالا برای عکاسی سلفی بیرون می رود. به عبارت دیگر، این دو مکانیسم کاملا مستقل هستند و بطور خودکار فعال می شوند. متأسفانه، این فقط یک حق ثبت اختراع است و ما اکنون راهی نداریم که بدانیم سونی در واقع چنین تلفن هوشمندی تولید می کند.

نظر شما درباره این ایده جذاب سونی چیست؟

نوشته حق اختراع سونی برای دوربین و اسپیکر پاپ آپ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.