حق اختراع هواوی “ماژول دوربین لنز مایع” شاید در Huawei P50 ارایه شود
1 min read

حق اختراع هواوی “ماژول دوربین لنز مایع” شاید در Huawei P50 ارایه شود

هواوی طی چند سال گذشته به دلیل دوربین های بسیار خوب و پیشرو در تلفن های هوشمند مشهور است. هر ساله این شرکت نوآوری های جدیدی را در این بخش به ارمغان می آورد. سری Huawei P40 امسال دارای بزرگترین سنسور CMOS در هر تلفن است. همچنین آن ها با هواوی پی ۴۰ پرو پلاس توانستند زوم ۱۰ برابر اپتیکال را ارایه کنند و دوربین پریسکوپی را به سطح دیگری از فناوری ارتقا دادند. اکنون، یک حق ثبت اختراع این شرکت را نشان می دهد که روی فناوری لنزهای مایع کار می کند. در حقیقت شاید حق اختراع هواوی “ماژول دوربین لنز مایع” شاید در Huawei P50 ارایه شود.

ماژول دوربین لنز مایع حق اختراع هواوی

طبق اعلام پورتال مدیریت مالکیت معنوی چین (CNIPA)، هواوی ثبت اختراع مربوط به ماژول دوربین با عدسی مایع را در تاریخ 25 دسامبر 2019 ثبت کرده بود. همین مورد در 7 آوریل 2020 تصویب شده است. مطابق اطلاعات موجود در پرتال، حق ثبت اختراع شامل موتور متحرک، مکان نگهدارنده دوربین و سخت افزار الکترونیکی برای جابجایی لنزهای مایع است.

همانطور که هواوی توضیح می دهد، قسمت ثابت با کمک موتور در راستای محور نوری منتقل می شود. این قسمت ثابت بیشتر از طریق فنر با یک لنز مایع متصل می شود. همچنین محدودیتی وجود دارد که با تغییر در محدوده ارتفاع، محل متصل را در راستای محور نوری محدود می کند. این ماژول دوربین ثبت شده برای لنزهای مایع باعث افزایش پایداری و قابلیت اطمینان موتور در شرایط سخت مانند ضربه یا افت می شود.

شاید تعجب برانگیز باشد که چرا هواوی مجبور است چنین ماژول دوربین پیچیده ای را در گوشی هوشمند پیاده کند. پاسخ این است که لنزهای مایع فوکوس خودکار سریعتر و تثبیت بهتر را ارائه می دهند. فضای کمتری نسبت به دیگر لنزها دارد و می تواند نیاز به سنسور TOF اضافی را از بین ببرد.

از آنجا که ثبت اختراع فقط هفته گذشته تصویب شده است، می توان انتظار داشت که این فناوری در سری Huawei P50 در سال 2021 ارایه شود به جای اینکه سری Mate 40 که طراحی آن قبلاً نهایی شده است، استفاده شود.

نظر شما درباره این نوآوری هواوی چیست؟

نوشته حق اختراع هواوی “ماژول دوربین لنز مایع” شاید در Huawei P50 ارایه شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.